וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-סנע: להגדיר את מועצת יש"ע כארגון טרור

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.12.2009 / 8:55

בעקבות הצתת המסגד בגדה, קרא חבר הכנסת מרע"מ-תע"ל לארצות הברית להוסיף את מועצת יש"ע לרשימת ארגוני הטרור. "המתנחלים מפעילים טרור כדי לסכל זכות הפלסטינים להגדרה עצמית"

ח"כ טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) אמר כי שריפת המסגד בכפר יאסוף הוא "טרור של הטרוריסטים המתנחלים". ח"כ א-סנע קרא לארה"ב להוסיף את מועצת יש"ע לרשימת ארגוני הטרור והבהיר כי להבדיל מהארגונים המופיעים ברשימת ארגוני הטרור הנלחמים על זכותם להגדרה עצמית, "המתנחלים מפעילים טרור לסכל זכות הפלסטינים להגדרה עצמית".

ארגון המדינות האיסלמיות גינה בחריפות את שריפת המסגד. "השחתת המסגד והצתת ספרי הקוראן שבתוכו כמו גם הגרפיטי הגזעני שרוסס על קירותיו מעידים על התוקפנות הפושעת נגד קדושת המקום", אמר מזכיר הארגון אקמלדין איסנוגלו.

הארגון קרא לקהילה הבינלאומית להתערב בנעשה בגדה. "התקרית מאשרת את הצורך הדחוף של התערבות של הקהילה הבינלאומית שתכריח את ישראל להפסיק את הפעולות התוקפניות ולשמור על החוק הבינלאומי ועל אמנת ג'נבה", נאמר בהודעת הארגון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספר קוראן שנשרף במסגד/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש גינה ראש הממשלה בנימין נתניהו את הצתת המסגד בכפר יאסוף אתמול. "אין מקום לאלימות כלשהיא, לא של יהודים כלפי פלסטינים ולא של פלסטינים כלפי יהודים. הממשלה תפעל בתקיפות נגד כל גילויי האלימות", אמר נתניהו. ראש הממשלה אף הורה לכוחות הביטחון "לפעול בנחישות כדי לחשוף את העבריינים בהקדם ולהעמידם לדין".

גם שר הביטחון אהוד ברק גינה בחריפות את ההצתה וקרא להעמיד לדין את המציתים. בכינוס הוכרה לפצועי צה"ל שנערך ב"חוות רונית" אמר ברק כי "אין למי שמציתים מסגדים מקום בחברה הישראלית. מי שעשה את המעשה החמור הזה מנסה לפגוע ברקמת היחסים עם הפלסטינים ובעצם הסיכוי לכונן משא ומתן שיביא לחיים יחד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מקורות פלסטינים דיווחו שלשום כי מתנחלים הציתו לפנות בוקר מסגד בכפר יאסוף שליד סלפית בצפון הגדה, וריססו דברי נאצה במקום. על פי הדיווחים, חלקים גדולים מהמסגד, ובו ספריית ספרי קוראן, נשרפו כליל. ראש מועצת כפר יאסוף, עבד א-רחים מוסלח, מסר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", כי מספר מתנחלים הציתו אש בקומה השנייה במסגד בסביבות השעה ארבע לפנות בוקר, ואז שפכו בנזין בחדרים. בקבוקי דלק ריקים התגלו במקום. לדבריו של מוסלח, המתנחלים גם ריססו כתובות נאצה שבהם נכתב בין היתר: "נשרוף אתכם כולכם" ו"היכונו לתג מחיר ד"ש מאפי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully