וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הטבח: משטר צבאי בדרום הפיליפינים

יותר מ-60 בני אדם נעצרו על ידי כוחות הביטחון הפיליפיניים, וכמויות גדולות של כלי נשק הוחרמו בסדרת פשיטות על חוות של משפחה שאחראית לטבח בו נהרגו 57 בני אדם לפני כשבועיים

כוחות צבא הפיליפינים עצרו היום (ראשון) לפחות 62 בני אדם וחשפו כמויות גדולות של אמצעי לחימה בדרום המדינה, אחרי שהרשויות כפו משטר צבאי באזור בעקבות הטבח הפוליטי שהתרחש שם לפני כשבועיים.

אלפי חיילים, בסיוע טנקים ומטוסי קרב, השתלטו על מחוז מגוויננדאו במסגרת ניסיונותיה של הממשלה לפעול נגד משפחת אמפטואן, שמואשמת באחריות לרציחתם של 57 בני אדם, רובם מקורביו של פוליטיקאי יריב שתכנן להתמודד על תפקיד המושל בבחירות הקרובות.

ביום שישי הכריזה נשיאת הפיליפינים גלוריה ארויו, שמשפחת אמפטואן נחשבת לתומכת בולטת שלה, על משטר צבאי במחוז הדרומי. מדובר בפעם הראשונה שבה ננקט צעד כזה מאז שהרודן לשעבר, פרדיננד מרקוס, הטיל משטר צבאי על כל המדינה לפני יותר משלושים שנה.

הממשלה מסרה, כי היא חוששת שבני אמפטואן, ששולטים במחוז במשך שנים רבות, מתכננים התקוממות צבאית בתגובה לרדיפה אחריהם מאז הטבח הקשה ביותר בתולדות המדינה. עד כה נעצרו ראש המשפחה, לפחות שישה בני משפחה נוספים ורבים מתומכיהם.

כוחות צבא ומשטרה מחפשים אחרי כ-4,000 נאמנים חמושים של האמפטואנים, שלפי חלק מהדיווחים מתרכזים בכמה מעיירות המחוז ועשויים לבצע פיצוצים וחטיפות. קצין צבא בכיר מסר, כי הבוקר מצאו כוחות הביטחון מאגר שכלל 39 כלי נשק רבי עוצמה ותחמושת רבה, שהוסתרו בחווה שככל הנראה שייכת לבני המשפחה ליד בירת המחוז.

חלק מתושבי המחוז, שנמצא 88 ק"מ מדרום לבירה מנילה, נמלטו מבתיהם לנוכח החשש מהתגברות האלימות. כוחות ביטחון גדולים מאיישים מחסומים בנקודות היציאה ממגווינדנאו ועורכים חיפושים בקרב הנוסעים שעברו בדרכי המחוז.

"אני מייעץ לכם להישאר רגועים ולצאת למשימות היומיות שלכם", אמר המפקד הצבאי של המחוז, ריימונדו פרר. "רק מי שקשורים לטבח ייעצרו וייערכו חיפושים בבתים שלהם".

פעילים פרו-דמוקרטיים האשימו את ארויו כי היא מגזימה בתגובתה, ועורכי דין למען זכויות אדם טענו כי אין בסיס לכפיית משטר צבאי והגישו עתירה על כך לבית המשפט העליון. אולם פקידי ממשל וצבא הגנו על הנשיאה וטענו כי היא פעלה באופן נחוש כדי לעצור את ההתקוממות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully