וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק ובגין בראש צוות שייפקח על ההקפאה

הצוות החדש יעקוב אחר יישום ההחלטה על הקפאת הבנייה בגדה תוך התחשבות בצרכי המתנחלים. חברים בו גם מזכיר הממשלה, צבי האוזר, ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף איתן דנגוט

גדעון צנטנר

(צילום ארכיון: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

על רקע מחאת המתנחלים, הורה אמש (שישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים צוות חדש שייפקח על יישום הקפאת הבנייה בהתנחלויות. בראש הצוות יעמדו שר הביטחון אהוד ברק והשר בני בגין. הצוות ייבחן כיצד ליישם את ההקפאה בגדה תוך התחשבות בצרכי המתנחלים. בין השאר ייבדקו טענות המתנחלים, ויגובשו פתרונות נקודתיים לבעיות. חברי הצוות נועדו אתמול לראשונה. בצוות חברים גם חברים בו גם מזכיר הממשלה, צבי האוזר, ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף איתן דנגוט.

מאז הכריז נתניהו על הקפאת בנייה בת עשרה חודשים בשטחים, פתחו המתנחלים במאבק נגד היוזמה, ואף מנעו כניסת פקחים שניסו לחלק צווי הקפאה ביישובים שונים בגדה. המתנחלים טענו שהממשלה לא נתנה התראה ממושכת דיו שתאפשר למתנחלים להתמודד עם ההקפאה והשלכותיה.

השר בני בגין, שנבחר לעמוד בראש הצוות יחד עם השר ברק, תמך בהחלטה על ההקפאה . לפני כעשרה ימים, התייחס למהלך בחיוב. "לא הסתרתי את דעתי כבר זמן רב. כל הציפורים על העצים צייצו שיש כוונה מסוימת לקבל על עצמנו מגבלות על הבנייה לתקופה קצובה כך שאין בזה חידוש".

לדבריו, "הסיבה העיקרית לתמיכתי היא שלא מדובר בהקפאה. דירות לאלפיהן ימשיכו להיבנות ביהודה ושומרון. המגבלה נוגעת לכך שלא יאשרו רישיונות בנייה חדשים אבל יבנו גם דירות וגם מבני ציבור. ההגבלה היא קצובה בזמן מסוים ובתום התקופה, תתחדש הבנייה בהתאם למדיניות שהייתה נקוטה בידי ממשלות קודמות. ההחלטה היא לא תוצאה של לחץ אמריקאי, אלא החלטה חד צדדית של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully