וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "גושי ההתנחלויות יישארו בידי ישראל בכל מו"מ"

יהושע בריינר

3.12.2009 / 6:26

בפגישה עם ארבעה ראשי מועצות מיהודה ושומרון אמר שר הביטחון אהוד ברק כי ההקפאה קשה, אך הכרחית במצב הנוכחי. ”הקשר והתיאום עם ארה”ב חיוניים לישראל מבחינה מדינית וביטחונית”

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו:עידן גוראל)

"אני יודע שהצעד הוא צעד קשה", אמר אמש (רביעי) שר הביטחון אהוד ברק למתנחלים. "אך מדובר בצעד הכרחי למדינת ישראל כיום. חלק מהאחריות של כולנו כמנהיגי המדינה ומנהיגי הציבור לגלות אחריות ולקיים את החלטות הממשלה וחוקי המדינה. ההנהגה ביהודה ושומרון היא אחראית ואני בטוח שהיא תפעל תוך שמירה על החוק".

בפגישה שקיים ברק, עם ארבעה ראשי יישובים ביהודה ושומרון, אמר ברק למתנחלים כי "גושי ההתיישבות הם חלק בלתי נפרד מישראל בכל מו"מ עתידי עם הפלסטינים. בקעת הירדן וים המלח הם אזורים יקרים לליבי".

שר הביטחון, אהוד ברק, היום באוגדת איו"ש, 1.12.09. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"ההנהגה באיו"ש היא אחראית ואני בטוח שהיא תפעל תוך שמירה על החוק". ברק/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

לדברי ברק, "ועדת הערר שהוקמה היום תעניק תשובות לתושבים תוך 14 יום. שינויים קטנים כמו התקנת מזגנים, בניית פרגולות, ובניית תשתיות טכניות, יוכלו להיעשות בסמכות ראשי המועצות". ברק אמר עוד כי "יגוייסו 40 פקחים שיאכפו את השעיית הבנייה. הקשר והתיאום עם ארה"ב הינם חיוניים לישראל מבחינה מדינית וביטחונית".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול בצהרים עם שר הביטחון אהוד ברק לשיחת הבהרה. לוואלה! חדשות נודע כי השיחה נקבעה בעקבות לחצי השרים משה יעלון ובני בגין (ליכוד), שטענו בפני נתניהו כי קיבלו דיווחים מהשטח, לפיהם "שר הביטחון חורג בצורה ניכרת מהמנדט שהקצה לו הקבינט", בנושא הקפאת הבנייה. מקורבי ברק הגיבו על הדברים ואמרו כי, "כל מצמוץ ליישום החלטות הממשלה יגרום נזק מדיני למדינת ישראל".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו בועידה המרכזית לחסכון פנסיוני של כלכליסט ומגדל כנס. אורי לנץ
דרש הבהרות מברק. נתניהו/אורי לנץ

השרים טענו בפני נתניהו כי ברק מוציא צווי הקפאה מעבר למה שאישר הקבינט המדיני-ביטחוני. לפי הדיווחים שהשניים קיבלו, ברק אפילו לא אישר את המשך בנייתן של 2,500 יחידות דיור שבאמצע הבנייה ו-490 יחידות דיור שהממשלה אישרה לפני מספר חודשים. הטענות שעלו מהשטח הן שצווי ההקפאה מוגשים למתנחלים לפני שנבדק סטטוס הבנייה.

במהלך הבוקר שלח ראש מועצת גוש עציון שאול גולדשטיין מכתב לראש הממשלה, בו הוא מבקר בחריפות את התנהלות שר הביטחון ברק בנוגע להקפאת הבנייה. "שיטות העבודה של שר הביטחון מזכירות משטרים אפלים", כתב גולדשטיין, "הציבור הנאמן שומר החוק של יהודה ושומרון לא יעמוד דום לחיסול מפעל ההתיישבות ולחיסול הדמוקרטיה במדינת ישראל". לדברי גולדשטיין, שר הביטחון הורה למשטרה לנקוט ביד קשה נגד "ראשי מועצות ושאר התושבים שיפעלו לעכב את ביצוע הצו". לפיכך, דרש גולדשטיין מנתניהו "להורות לשר הביטחון לחזור לפרופורציות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully