וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה תורמת מיליונים לארגוני השמאל באזור

פנחס וולף

1.12.2009 / 18:39

למעלה מ-35 מיליון יורו בשנה נתרמים לארגוני שמאל ישראלים ופלסטינים על ידי ממשלות אירופאיות. כך דווח בכנס שהתקיים בכנסת. מזכ"ל "שלום עכשיו": "מדובר ברדיפה פוליטית"

ממשלות אירופאיות והאיחוד האירופי מעניקות למעלה מ-35 מיליון יורו לארגוני שמאל ישראלים ופלסטינים, כך עולה ממסמך שהפיצו היום (שלישי) הארגונים "GO Monitor" ו"המכון לאסטרטגיה ציונית" במהלך כנס בנושא "מימון פעילות פוליטית בישראל על ידי מדינות זרות" שנערך בכנסת. הכנס התקיים בחסות השר מיכאל איתן ויו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין (ליכוד).

מלבד האיחוד האירופי, גם בריטניה, נורווגיה, שבדיה, הולנד, ספרד ומדינות נוספות תורמות לארגוני השמאל הישראלי. הנתונים מראים כי במהלך השנים 2006-2009, היה ארגון "בצלם" שיאן קבלת התרומות מהמדינות האירופאיות עם יותר מ- 12 מליון שקל, כאשר האיחוד האירופי תרם כ- 4.5 מליון מהסכום.

ארגון "יש דין" קיבל כ- 8.5 מליון שקל בתרומות מהמדינות האירופאיות. ארגון "רופאים למען זכויות אדם בישראל" זכה לתרומה בסך של כמעט 3.5 מליון שקל. "שלום עכשיו" עם מעט יותר משני מליון שקלים, והארגונים "שוברים שתיקה" ו"מחסום ווטש" קיבלו כמיליון שקלים וחצי כל אחד בשנים 2006-2009.

הצעת חוק - הארגונים יחויבו לדווח על התרומות

השר איתן אמר בכנס כי "כאשר בישראל מתנהל ויכוח פוליטי בו שותפים גופים הממומנים על ידי מדינה זרה, חשוב שהציבור ידע מי עומד מאחורי הדברים ומי מממן, וישפוט בהתאם. חשוב שהציבור יוכל לתת את הממד הנכון לדוברי הארגונים".

ואילו ח"כ אלקין טען כי "חלק מהאשמות השקריות נגד מדינת ישראל בדו"ח גולדסטון מקורם בדו"חות של גופים ישראלים מהמגזר השלישי שמקבלים חלק גדול למימון פעילותם מממשלות זרות".

לנוכח הממצאים, החליט השר איתן להוביל, בשיתוף הארגונים שיזמו את הכנס, הצעת חוק שתחייב ארגונים ועמותות שמקבלים תקציב מישויות זרות לדווח על תרומותיהם לרשם המפלגות. בנוסף, הם יפרסמו את פירוט היקף התמיכות אותן הם קיבלו.

" מצער שעוסקים רק בארגוני שלום"

הצעת החוק קובעת כי העוברים על החוק יהיו צפויים לעונש של עד שנת מאסר אחת וקנס של עד פי ארבעה משווי התרומה שהתקבלה בניגוד לחוק. מי שיצהיר הצהרה כוזבת בעניין יהיה צפוי לעונש של עד שלוש שנות מאסר.

ראש פורום ארגוני השלום הישראלים, רון פונדק, מסר בתגובה כי "המהלך של שני הארגונים הללו הוא בעל מוטיבציות פוליטיות לפעול מהצד הימני של המפה הישראלית נגד הצד השמאלי. בכל העולם הנאור מדינות עם אג'נדה תומכות בארגונים עם אג'נדה. רשם העמותות מקבל דיווח מלא על כל כסף משמעותי שמגיע מכל תורם".

"הקרן החדשה לישראל" הוציאה בתגובה מסמך ובו חשפה דוגמא לארגוני ימין שהמדינה מסייעת להם. בית המדרש "עוד יוסף חי" בשכם קיבל בשנת 2007 ממשרד החינוך 570,000 שקלים. ממשרד הרווחה קיבל בית המדרש 75,000 שקלים, זאת בשל השתתפות של המשרד בשכר הלימוד לנערים במצוקה ובשנת 2009 אותו מוסד קיבל ממשרד הרווחה 27,000 שקלים כהשתתפות בקורס מחשבים.

יריב אופנהיימר מזכ"ל תנועת "שלום עכשיו" אמר לוואלה! חדשות כי הוא "קורא לשקיפות מלאה. צר לי שמארגני הכנס עסקו רק בארגוני זכויות אדם וארגוני שלום, ולא עסקו בעשרות עמותות ימין שפועלות בישראל. מדובר ברדיפה פוליטית הנמצאת במשטרים חשוכים ומנסה לסתום את הפה למחנה השלום הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully