וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: פני הים יעלו ב-1.4 מטרים עד 2100

דו"ח חדש מפרסם תחזית אקלים חמורה: לונדון, ניו יורק ואיים רבים בסכנת הצפה אם תימשך מגמת ההתחממות הגלובלית ומפלס פני הים יעלה ב-1.4 מטרים עד 2100

ההתחממות הגלובלית תגרום לעליה של מפלס הים ברמה הגבוהה פי שתיים מתחזיות קודמות, כך נכתב בדו"ח של הוועדה המדעית לחקר אנטרקטיקה (SCAR). על פי הדו"ח, אם הטמפרטורות ימשיכו לעלות בקצב הנוכחי, עד 2100, פני הים יעלו ב-1.4 מטרים, פי שניים מהתחזיות לפני שנתיים.

בעקבות העלייה, מי האוקיינוס עלולים לכסות איים כמו המלדיבים באוקיינוס ההודי, טובאלו, באוקיינוס השקט, ולהרוס ערי חוף כמו כלכותה בהודו ודאקה בבנגלדש. לונדון, ניו יורק ושנגחאי תצטרכנה להשקיע מיליארדים על מנת להגן עליהן מהצפות, כך מפרסם היום העיתון "הלונדון טיימס".

על פי הדו"ח, גם אם הטמפרטורה הממוצעת בעולם תעלה רק בשתי מעלות צלזיוס, היעד שצפוי להתקבל על ידי משתתפות ועידת קופנהגן שתחל בשבוע הבא, פני הים עלולים לעלות ב-50 ס"מ, פי שניים מתחזיות קודמות.

SCAR מורכבת מ-35 מכוני מחקר אקלים מובילים בעולם. הדו"ח החדש שלה חמור בהרבה מתחזיות של עלייה של 59 ס"מ עד סוף המאה, שפורסמו ב-2007 בדו"ח של הפאנל הבינלאומי לשינוי אקלים (IPCC). מדעני SCAR טוענים שבדו"ח הקודם העריכו את התרומה של המסת הקרחונים באנטרקטיקה וגרינלנד לעלייה במפלס הים תהיה רק ב-20% כשבעצם היא תגיע ל-50%.
"הטמפרטורות באוויר עולות, הטמפרטורות באוקיינוס עולות, פני הים עולה – ונראה שלשמש יש מעט השפעה על מה שאנחנו רואים", אמר לרשת BBC מנהל SCAR ד"ר קולין סאמרהייס.

בראיון ל"טיימס" אמר אחד המומחים החשובים ביותר בעולם לנושאי אקלים, שהעולם צריך להגביר את מאמציו לשלוט בהתחממות הגלובלית להסיר באופן פעיל פחמן דו-חמצני מהאטמוספרה. לדברי ראג'נדרה פצ'אורי, יו"ר IPCC, ישנן טכנולוגיות מיוחדות המאפשרות להסיר את הפחמן מהאטמוספירה, והדבר נחוץ על מנת לשלוט בנזק שנעשה לאקלים. "באיזשהו שלב נצטרך להתחיל לשאוב את הגזים מהאטמוספירה".

פצ'אורי הוסיף שמנהיגי העולם צריכים לקבוע יעד מחמיד יותר של עליה של 1.5 מעלות צלזיוס בפגישתם בקופנהגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully