וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום נגד החשוד בטבח בפיליפינים

אנדל אמפטואן המכהן כראש עיר בפיליפינים ובנו של מנהיג פוליטי יעמוד בפני 25 אישומי רצח. אמפטואן הבן הסגיר את עצמו בשבוע שעבר אך הכחיש שביצע את המעשה

גורמי תביעה בפיליפינים האשימו היום (שלישי) את החשוד העיקרי בטבח הפוליטי בדרום המדינה בשבוע שעבר. אנדל אמפטואן הבן, ראש עיר במחוז מאגינדאנאו ובנו של המנהיג הפוליטי של האזור, עומד בפני 25 כתבי אישום של רצח.

אנדל אמפטואן ג'וניור החשוד שהוא עומד מאוחרי הטבח בפיליפינים. רויטרס
אנדל אמפטואן הבן רצה להבחר כמושל המחוז ללא יריבים/רויטרס

לדברי התביעה, עדי ראייה ראו אותו עומד בראש קבוצת החמושים שחטפה ורצחה 57 אנשים שהיו בדרכם להגיש טפסי מועמדות לבחירות של איסמעיל מאנגודאדטו, יריבו של אמפטואן האב. לדברי התביעה, אמפטואן מואשם כרגע רק ב-25 מעשי רצח כי הרשויות הוציאו עד עתה רק 25 תעודות פטירה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית.

התביעה הגישה את כתב האישום בעיר קוטובטו, אך על פי ה-BBC, היא צפויה לבקש שהמשפט יעבור לבירה מנילה מסיבות ביטחוניות.

אמפטואן הבן הסגיר את עצמו בשבוע שעבר אך הכחיש את מעורבותו. כ-20 חשודים נוספים, ביניהם אביו של אמפטואן ובני משפחה אחרים, נחקרו במסגרת חקירת האירוע. אמפטואן האב שימש כחבר בקונגרס הפיליפיני ונבחר מספר פעמים כמתמודד יחיד למשרת מושל המחוז מאגינדנאו. על פי הערכות אמפטואן הבן ביקש להחליף את אביו לרוץ כמתמודד יחיד, אך החלטתו להתמודד של איסמעיל מאנגודאדטו שיבשה את התוכניות שלו. בין ההרוגים בטבח היו אשתו של מאנגודאדטו ושתי אחיותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully