וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולים בכללית זועמים: "יש סירחון בחדרים"

נעמה טלמור וקובי מנדל

25.11.2009 / 13:44

שביתת עובדי המנהל של קופת חולים כללית נכנסה ליומה הרביעי. מאושפזים בבתי החולים של הכללית מספרים על מצעים מלוכלכים, סירחון ויחס מעליב. בוועד העובדים ובאוצר ממשיכים להתקוטט

טל אנגלנדר

(צילום: אמיל טבוסוב וטל אנגלנדר. עריכה: רן צימט. קריינות: אילן שניג)

"זה פשוט לא מתקבל על הדעת. את אבא שלי קילחו פעם אחת מאז החלה השביתה במקום מידי יום ביומו". כך סיפרה היום (רביעי) לוואלה! חדשות אתי קליין, בתו של חולה המאושפז בבית החולים בית לוינשטיין . קליין סיפרה שהיעדרם של סניטרים, בעקבות השביתה של עובדי קופת חולים, מקשה מאד על הטיפול באביה. "נותנים לו לאכול במיטה, כי אין סניטרים שיורידו אותו ממנה. אני מבקשת מהצוות לקלח אותו ועונים לי שאין להם כוח אדם. אין מצעים נקיים מה שיוצר סירחון בחדרים. השביתה הזאת גמרה עלינו", הוסיפה.

שביתת עובדי המשק בבתי החולים של הכללית, תמונות משביתה בבית החולים בלינסון בפתח תקווה, נובמבר 2009. יותם רונן
האשפה נערמת במסדרונות/יותם רונן

חולה אחרת שלא הסכימה להזדהות סיפרה כי מצבה קשה מאד, "לא החליפו לי את השמיכות מספר ימים. אני שוכבת במיטה ואין מי שיוריד אותי ממנה. זה יחס מעליב".

ביומה הרביעי של שביתת עובדי המנהל והמשק בשירותי בריאות כללית נאלצים החולים וצוותי הרפואה למצוא דרכים יצירתיות להתמודד עם הקשיים בתפעול בתי החולים. כך, למשל, בבית החולים כרמל שבחיפה התגייסו היום צוותי האחיות והרופאים לנקות בעצמם את ערמות האשפה שהצטברו במחלקות ובשטחים הציבוריים.

בבית החולים מבוצעים ניתוחים דחופים בלבד, וההנהלה מקיימת הידברות עם ועד העובדים בניסיון לגייס עובדים חיוניים מקרב השובתים לצורך פעילות הכרחית ודחופה לתפעול בית החולים. כמו כן, נמסר מבית החולים כי השביתה גרמה לירידה בשיעור של כ-40% במספר הפונים.

רופא בכיר בשירותי בריאות כללית מסר היום לוואלה! חדשות כי "עדיין מרגישים את השביתה וזה מאד לא נוח ומקשה על השירות. אני לא יודע כמה זמן נוכל להמשיך כך. אם יצטרפו מגזרים נוספים מקרב עובדי בתי החולים לשביתה המצב ידרדר לגמרי".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שביתת עובדי המשק בבתי החולים של הכללית, תמונות משביתה בבית החולים בלינסון בפתח תקווה, נובמבר 2009. יותם רונן
נדחתה הפגישה בין סגן שר הבריאות לנציגי האוצר/יותם רונן

פרוספר בן חמו, יו"ר ארגון העובדים בשירותי בריאות כללית התייחס להמשך השביתה בקופה. "לצערנו, משרד האוצר מעדיף לפרסם נתונים חלקיים, מסולפים ומגמתיים וזאת במקום לשבת עם הצדדים למשא ומתן במטרה לפתור את המשבר". עוד מסר בן חמו כי "מצער שמשרד האוצר עושה שימוש ציני ומניפולטיבי על גבם של עובדי הכפיים שעושים עבודת קודש".

במשרד האוצר הגיבו לטענות העובדים ואמרו: "השכר של עובדי המנהל והמשק בשירותי בריאות כללית לא נשחק ב-25% אלא עלה ב-5% בשמונה השנים האחרונות". על פי נתוני משרד האוצר השכר הממוצע ברוטו של העובדים בקופה לשנת 2008 עמד על 8,956 - מעל לשכר הממוצע של כל עובדי המגזר הציבורי בשנת 2008. כמו כן, הדגישו באוצר כי צפויה העלאה ממוצעת של 5% בשכר הממוצע של עובדי המנהל והמשק בשירותי בריאות כללית במסגרת ההסכם שנחתם עם ההסתדרות.

עם עובדי המנהל והמשק נמנים עובדי אחזקה, עובדי המכבסות, פקידות קבלה, עובדי ניקיון, סניטרים ועובדים נוספים. הם מספקים שירותים אלה לבתי החולים, למרפאות, למוסדות הקופה ולסגל הרפואי של קופת החולים הכללית. עם פתיחתם בשביתה נפגעו כל השירותים אותם סקטור זה מספק לקופת החולים לה יש 14 בתי חולים, בהם בתי החולים סורוקה, קפלן ובלינסון.

עדכון ראשון: 9:37

שביתת עובדי המשק בבתי החולים של הכללית, תמונות משביתה בבית החולים בלינסון בפתח תקווה, נובמבר 2009. יותם רונן
שביתת עובדי המשק בבתי החולים של הכללית, תמונות משביתה בבית החולים בלינסון בפתח תקווה, נובמבר 2009/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully