וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבריין המין לא יפוקח בגלל ביורוקרטיה

קובי מנדל

17.11.2009 / 10:21

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה בקשה להוציא צו פיקוח לעבריין מין שהורשע באונס וצפוי להשתחרר בעוד שבוע. הסיבה - שר המשפטים לא הוציא תקנות בנושא והבקשה הוגשה מאוחר מדי

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה הבוקר (שלישי) את בקשת המדינה להוציא צו פיקוח ומעקב לשלוש שנים על עבריין מין מהשרון, אשר נדון למאסר בגין עבירת אונס. זאת בנימוק שהבקשה הוגשה על ידי המדינה זמן קצר ביותר לפני שחרורו מהכלא וכן בשל כך שלא הותקנו תקנות על ידי שר המשפטים בעניין סדרי דין של הוצאת צווים.

הבקשה נתקבלה לגבי אסיר שנדון בבית המשפט המחוזי בחיפה לעשר שנות מאסר מתוכן שבע וחצי שנים לריצוי בפועל ושנתיים וחצי על תנאי לאחר שהוא הורשע בעבירת אונס. האסיר צפוי להשתחרר ממאסרו בעוד כשבוע, ולכן ביקשה המדינה לקיים את הדיון לפני השחרור. בקשת המדינה הוגשה לפני פחות משבועיים, ובמסגרתה נכתב "בקשה לשמיעת הבקשה בהקדם במהלך חודש אוקטובר ולפני תאריך השחרור".

הסניגור ביקש לדחות את הדיון למועד אחר כדי לתת לעבריין המין שרות ראוי, וציין כי מניסיון הסנגוריה הציבורית עולה כי בקשות דומות מוגשות של ידי המדינה באופן שיטתי זמן קצר לפני מועד שחרורו של האסיר מן הכלא, דבר הגורם למירוץ כנגד הזמן של בית המשפט ושל הסנגוריה. זאת, למרות שמטבע הדברים מועד שחרורו של אסיר השפוט בגין עבירות מין ידוע חודשים ושנים מראש.

האסיר עצמו ציין כי הוא הוזמן לדיון ואיש לא אמר לו במה דברים אמורים, הוא לא קיבל העתק מן הבקשה, איש בבית הסוהר לא פנה אליו בעניין זה והעובדת הסוציאלית לא עדכנה אותו על כך, וכי פגש לראשונה את סניגורו רק ביום הדיון, באולם בית המשפט, כשהוא כלל לא ידע שהוא אמור לייצגו.

השופט, עודד גרשון ,קבע כי נתגלו תקלות מערכתיות המצריכות טיפול ותיקון. הוא ציין כי שר המשפטים הוסמך בחוק להתקין תקנות בעניין סדרי דין לעניין הגשת בקשה להוצאת צו פיקוח, ושככל הידוע לו לא הותקנו על ידו תקנות ואף לא נקבעו הוראות בעניין זה. השופט ציין עוד כי אין ספק שמדובר בכלי חשוב וחיוני לשם ניהול הליכים תקינים לביצועו של החוק הנדון.

"אכן, על פי מצוות בית המשפט נשללה חירותו של האסיר שנשפט", כתב השופט. "ברם, כבודו כאדם לא נלקח ממנו, ושומה על כל רשויות השלטון להקפיד על כבודו של האסיר כפי שהן מקפידות על כבודו של כל אזרח ותושב", ציין השופט גרשון בהחלטתו. עוד הוא הוסיף כי אסיר שכנגדו מוגש הליך לפי החוק זכאי לכך שעותק מן הבקשה יימסר לידיו מבעוד מועד ושתינתן לו שהות מספקת לקבל ייעוץ משפטי ומקצועי אחר בקשר לבקשה ובמקרה זה נמנעו ממנו הזכויות הבסיסיות הנדונות.

לאור האמור דחה השופט גרשון את המשך הדיון בבקשה לעוד כשלושה שבועות, ולא נתן צו זמני כמבוקש על ידי המדינה. עם זאת, חייב את העבריין ליצור קשר עם יחידת הפיקוח בשב"ס בתוך שבעה ימים מיום שחרורו מן הכלא והבהיר כי עליו להתייצב לדיון במועד למרות שאז כבר יהיה משוחרר מן הכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully