וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

67% מהציבור סבור שהשחיתות בארץ גבוהה

מנתוני "מדד השחיתות" עולה עוד כי 57% מהציבור סבור שרמת השחיתות השלטונית גבוהה יותר מבעבר. המושחתים ביותר: הכנסת והממשלה. רק 6% סבורים שהשחיתות הגיעה גם לצה"ל

רמת השחיתות הכללית של השלטון בישראל כיום היא גבוהה עד גבוהה מאוד, כך חושב 67% מהציבור בישראל לפי נתוני מדד השחיתות שנערך עבור כנס ישראל-שדרות לחברה והמכללה האקדמית ספיר אשר יוצגו היום (שלישי) במסגרת מושב הפתיחה של הכנס.

מנתוני המדד עולה עוד כי 57% מהנשאלים סבורים כי רמת השחיתות של השלטון בישראל גבוהה מבעבר. שלושת המעשים שדורגו כמושחתים ביותר השנה הם שימוש בכספי ציבור למטרות אישיות, קבלת כסף או טובת הנאה בתמורה לקידום עניינים אישיים ומינוי מקורבים שאינם מתאימים לתפקידים ציבוריים. הגופים הנתפסים כמושחתים ביותר הם המפלגות, הכנסת, משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות, חברות כוח האדם, ההסתדרות וועדי עובדים, המשטרה, אמצעי התקשורת והבנקים. צה"ל ומערכת הביטחון נתפסים כגוף המתנהל באופן התקין ביותר. רק 6% מהנשאלים סבור כי גופים אלה מתנהלים באופן מושחת עד מושחת מאוד.

אלוף (מיל') עוזי דיין, נשיא כנס ישראל-שדרות לחברה אמר כי "מדד השחיתות של כנס ישראל-שדרות לחברה מראה כי השחיתות השלטונית הינה אויב הציבור מספר 1. רובו המכריע של הציבור הישראלי אומר שהשחיתות של ראשי השלטון היא הגורם העיקרי המפריע לו להיות גאה במדינתו. הציבור הישראלי למד להבין שהשחיתות אינה "פשע ללא קורבנות" וקו ישר מחבר בין שחיתות פוליטית לאטימות שלטונית שמביאה למינוי אנשים לא ראויים לתפקידי מפתח משיקולי חברות ואינטרסים פוליטיים אישיים ולהזנחת החברה הישראלית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully