וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק נגד היטל הבצורת מגיע לבג"ץ

15.11.2009 / 5:04

ח"כ רונית תירוש תעתור השבוע לבג"ץ בדרישה לחייב את הממשלה להקפיא את מס הבצורת ללא הגבלת זמן, להפסיק את גבייתו ולהשיב את הכספים שנגבו. "יורקים לנו בפרצוף, וזה לא גשם"

חברת הכנסת רונית תירוש (קדימה) תעתור השבוע לבג"צ נגד היטל הבצורת. בעתירה, תדרוש חברת הכנסת לחייב את הממשלה להקפיא את מס הבצורת ללא הגבלת זמן, להפסיק את גבייתו באופן מיידי ולהשיב את הכספים שכבר נגבו.

תירוש מזמינה את הציבור להצטרף לעתירה נגד ההיטל. לדבריה, "אני פונה לציבור האזרחים שמרגיש מרומה כתוצאה מאחיזת העיניים שבה מובילה אותנו ממשלת ישראל, להצטרף אלי להגשת בג"צ שבו יהיו שותפים אזרחים מכל רחבי המדינה. אנו חוזים במצב שבו קנס מיותר שאין בינו לבין טיפול במשבר המים ולו דבר, אינו מבוטל בשל שיקולי אגו שכנראה חשובים יותר מכל שיקול אחר, כולל טובת אזרחי המדינה.

"במקום לבטל את המס, מחליטים באופן שרירותי על הקפאה זמנית, וכורכים זאת בעסקת חבילה שבה בעצם מעלים את מחירי המים באופן משמעותי. במילים אחרות, הכניסו עז והוציאו אותה, כדי להחליש את כוח ההתנגדות של הציבור ונבחריו נגד עליית המחירים הבאה שנקראת בשם אחר.

"כבר הוכחנו שיש כוח לציבור בהשפעה על ההחלטות של הממשלה. אני לא יודעת אם תהיה שנה גשומה או לא. מה שבטוח זה שכשיורקים בפרצופנו, אנו נבין כי לא מדובר בגשם, ונפעל בהתאם".

בשבוע שעבר תירוש הגישה הצעת חוק הדורשת להעביר את ההכנסות מהיטל הבצורת למען טיפול במשבר המים, או לחילופין לבטל את ההיטל. ביום חמישי בלילה הושגה הסכמה בין משרדי הממשלה להקפיא את ההיטל מ -1 בינואר 2010 עד 14 באפריל. עם זאת, מאותו תאריך (ינואר) יעלו מחירי המים ב- 25 אחוז, ביולי הם יעלו ב- 13 אחוז נוספים ובינואר 2011 בעוד שני אחוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully