וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': "לציבור יש על מי לסמוך"

2.11.2009 / 16:29

השר לביטחון פנים שיבח את המשטרה על פענוח רצח משפחת אושרנקו והדגיש כי "החוק הקיים מאפשר ענישה כבדה יותר לחשוד". ברק: "צריך לדעת להיאבק בכל האמצעים בגורמים כאלה"

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' בירך אחר הצהריים (שני) את המשטרה על פענוח רצח משפחת אושרנקו. לדברי השר, "זה אחד ממקרי הרצח הקשים במדינת ישראל, כאשר נרצחו שישה בני משפחה אחת. כעת הרוצח והשותפים לרצח נמצאים בידי המשטרה. המשטרה השקיעה מאמצים גדולים מאוד. היה לי וגם למשטרה חשוב שיגיעו לרוצח ושיזימו את כל החששות בציבור. כל מי שחושש ועדיין מרגיש לא בטוח צריך לדעת שיש על מי לסמוך".

אהרונוביץ' הוסיף כי "יש משטרה חזקה שצריכה להגיע לפענוח מקרים כאלו. החוק הקיים מאפשר ענישה כבדה יותר וביכולתם של בתי המשפט להעניש בצורה כבדה יותר. מקווה שיגזרו את דינו ושיקבל את עונשו הראוי".

שר הביטחון, אהוד ברק התייחס אף הוא לפיענוח הרצח בפתח ישיבת סיעת העבודה ואמר כי "לצד הכאב על הרצח הנורא, אני מבקש לשבח את משטרת ישראל על פענוח מהיר של רצח מזעזע ותהליך תכליתי שהאחראי יובא לדין צדק". ברק התייחס גם למעצרו של המחבל היהודי יעקב טייטל ואמר כי "אני רוצה לברך את השב"כ והמשטרה על הישג יוצא דופן על זיהוי של הטרוריסט היהודי טייטל. עוד ראייה לכך עד כמה חשוב שנישמר מפני מצב בו עשבים שוטים ואלמנטים סהרוריים מכוונים את סדר היום ומה שקורה בדמוקרטיה הישראלית. דמוקרטיה חפצת חיים צריכה לדעת להיאבק בכל האמצעים נגד גורמים כאלה. דין הצדק מחכה בהמשך".

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, התייחסה גם כן לשני המקרים ואמרה כי "אנחנו ביומיים שהכותרות עוסקות במעשים בלתי מתקבלים על הדעת. לכאורה, מדובר בשני אנשים שפעלו באכזריות, בין אם במקרה של משפחת אושרנקו או אותו רוצח שגם רצח פלסטינים וגם ניסה לעשות זאת ליהודים וגם פעל נגד הקהילה ההומו לסבית. זה אנשים בודדים אך התופעה צריכה להטריד אותנו כחברה. הודעות גינוי שיצאו נגד טייטל חשובות מאוד כדי להעביר מסר לאחרים שלא יהיה להם יד וחלק בחברה לאחר מעשים כאלו. החברה כולה צריכה לטפל גם באמצעי אכיפה וענישה וגם בחינוך, החל מראש הממשלה עד אחרון השוטרים, החל מהבית הזה ועד אחרון בתי הספר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully