וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרליק: "חשבתי שדמיטרי ניהל רומן עם אשתי"

איילה חננאל

2.11.2009 / 23:27

דמיאן קרליק סיפר בחקירתו כי החליט לרצוח את ששת בני המשפחה כדי להתנקם בדמיטרי אושרנקו. החוקרים לא מצאו הוכחות לקיומו של רומן. קרליק גם התפלא: "למה אתם עושים כזה עניין מרצח?"

תאגיד כאן

(צילום: דייב שחר ועוז מרון וערוץ 1, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

ב-17 באוקטובר נמצאו בדירה בראשון לציון גופותיהם של לודמילה ואדוארד אושרנקו, בנם דמיטרי, אשתו טטיאנה וילדיהם רושל בת ה-3 ונתנאל בן השלושה חודשים. הרצח המזעזע בו שוספו גרונותיהם של בני המשפחה והועלתה באש דירתם. מדוע נרצחו בני משפחת אושרנקו? האם המניע היה נקמה על פיטורים? ואולי היתה זאת תאוות בצע וחובות בהימורים, שבעקבותיהם נטבחו למוות ששת בני משפחת אושרנקו?

לאחר חקירה מסובכת עצרה המשטרה שישה בני משפחה אחת. החשוד ברצח עצמו הינו דמיאן קרליק בן 36. כמו כן נעצרו הוריו אולג ואולגה קרליק בשנות ה-60 לחייהם, אשתו נטליה בת 33, אחותה מ' בת 23 ובתה א', בת 17.

נטליה ובתה א' עבדו במועדון של משפחת אושרנקו. האם שימשה כ"רב מלצרים" במקום ואילו הבת עבדה במועדון כמלצרית ואף חגגה במקום את יום הולדתה ה-17, שנערכה בליל הרצח עצמו. דמיאן ונטליה נעצרו כשבוע לאחר הרצח באזור אילת. במקביל נעצרו הוריו של דמיאן, אולג ואולגה, בביתם בראשון לציון. יומיים לאחר מכן נעצרה גם אחותה של נטליה, מ', שהינה תיירת מרוסיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שני הילדים נדקרו עשרות פעמים/מערכת וואלה!, צילום מסך

פריצת הדרך הראשונה בחקירה אירעה כאשר כיום לאחר הרצח ביקשו חוקרי הימ"ר להזמין את קרליק לתשאול פשוט, לאחר שהשורדת היחידה ממשפחת אושרנקו - יאנה, אחותו של דמיטרי - סיפרה לחוקרים על סכסוך שהתפתח בין קרליק, שעבד בעבר אצל משפחת אושרנקו כרב מלצרים, לבין דמיטרי, וזאת בעקבות פיטוריו של קרליק מתפקידו לפני כשנה וחצי. בנוסף סיפרה יאנה לחוקרים כי אשתו של קרליק, נטליה, ממלאת תפקיד זה בהווה. החוקר עופר מועלם יצר עם קרליק קשר טלפוני והשניים קבעו פגישה, אלא שפעם אחר פעם, קרליק ניסה לדחות את הפגישה באמתלות שונות עד שלבסוף נעלם, והקשר הטלפוני נותק.

בחקירותיהם טענו בני הזוג דמיאן ונטליה כי נסעו לאזור אילת "כדי להמר" ושאחרי הרצח הם שבו לישראל כדי להשתתף בהלוויית בני משפחת אושרנקו ורק לאחר מכן חזרו לאזור אילת כדי להמשיך בחופשתם. ביום השלישי למעצרה, נשברה נטליה בחקירתה והודתה כי עזרה לבעלה דמיאן לתכנן את הפריצה לבית משפחת אושרנקו. נטליה הודתה כי שכפלה את מפתחות ביתה של משפחת אושרנקו – דבר שאפשר לבעלה לחדור בקלות לבית ולצאת ממנו כשהוא מותיר אחריו את דלת הבית נעולה מבחוץ. עובדה זו עוררה בתחילה חשד כי הרצח בוצע על ידי אחד מבני משפחת אושרנקו, אולם במהרה השערה זו הופרכה.

כאשר נשאל קרליק למה כל כך שנא את דמיטרי אושרנקו, הוא סיפר לחוקרי הימ"ר כי "הם חיפש לפטר אותי בכל דרך ובלי שום סיבה". הוא סיפר עוד כי אושרנקו טען בפניו כי מצלמות האבטחה של המועדון תיעדו אותו גונב בקבוק אלכוהול מהבר. קרליק סיפר כי דמיטרי ידע שהוא לא גנב, אלא רק לגם מהבקבוק, דבר שמותר לרב מלצרים. למרות זאת, סיפר קרליק לחוקרי הימ"ר, אושרנקו כינס את כל עובדי המקום והכריז בפניהם כי קרליק מפוטר מאחר והוא "גנב". "הפיטורים המשפילים", מספרים חוקרי ימ"ר מרכז, "הם שהציתו את האיבה הבוערת בליבו של החשוד למשפחת אושרנקו".

בחקירתה אמרה נטליה לחוקרת ענת קצב כי "חשבתי שמדובר רק בשוד, לא תיארתי לעצמי שזה יסתיים ברצח", והודתה כי בעלה התוודה בפניה על הרצח וכי היא עזרה לו להיפטר מראיות, בהן מכשירי הסלולר של בני משפחת אושרנקו, מהם נשלחו הודעות הטקסט שבעלה אילץ את לודמילה וטטאינה אושרנקו לשלוח. עוד סיפרה בהודאתה כי אביו של בעלה, אולג קרליק, סייע לשניים להימלט לחו"ל.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
משפחת אושרנקו הובאה למנוחות בבית העלמין בראשון לציון אוקטובר 2009. אורי לנץ
אחרי הרצח שבו דמיאן ונטליה כדי להשתתף בהלווית בני משפחת אושרנקו/אורי לנץ

"הילדים התחננו על חייהם"

חוקרי ימ"ר מרכז סיפרו כי דמיאן "הודה ברצח בקור רוח מושלם". חקירתו של דמיאן נוהלה בשפה האנגלית. לדברי החוקרים, "יש לו אנגלית ברמה אקדמית, הוא נשמע כמעט אמריקאי". עוד מספרים חוקרי ימ"ר על קרליק שבמהלך החקירה הוא אף שיתף אותם שבמולדתו שברוסיה הוא נהג לשחק הוקי. בהודאתו במשטרה סיפר קרליק כי הוא מהמר כפייתי, וטען כי ביצע את הרצח על מנת לשדוד את מהמשפחה כסף כדי שיכול לכסות על חובות מהימורים.

בנוסף טען קרליק בפני החוקרים כי חשד כי דמיטרי אושרנקו מנהל רומן עם אשתו נטליה, שהכחישה את ההאשמה בחקירתה. בידי חוקרי הימ"ר לא נמצאות ראיות לקיומו של קשר רומנטי בין השניים.

קרליק תיאר בקור רוח בפני החוקרים גם את תכנון הרצח. הוא סיפר כי קודם כל, הצטייד במפתח ביתם של משפחת אושרנקו, אותו גנבה ושכפלה אשתו נטליה. לאחר מכן תיקן אופניים ישנים שהיו בבעלותו, עימם רכב אל בית משפחת אושרנקו הנמצא סמוך לביתו. בנוסף לקח תיק עם בגדי החלפה וסכין באמצעותה שחט את בני המשפחה. סמוך לשעה 2 לפנות בוקר, הגיע קרליק אל בית משפחת אושרנקו ברחוב נורדאו 18 בראשל"צ.

לאחר שרצח את הסבתא והסבא, חיכה לטטאינה ששבה לביתה מהמועדון. לאחר שאילץ אותה לשלוח הודעת טקסט לבעלה שישוב הביתה, סיפר לחוקרים כי אמר לה, "אם תהיי בשקט לא תפגעי". בנוסף אמר לה קרליק "החשבון היחידי שיש לי הוא עם בעלך". לטענת קרליק, טטיאנה צעקה ומחשש "שתעשה רעש", רצח אותה בעשרות דקירות סכין.

צעקותיה של טטיאנה הן שהעירו את ילדיה הפעוטים, התינוק נתנאל והילדה רושל, שהתעוררו למראה של אימם נרצחת בדקירות סכין והחלו לצעוק אף הם. החשוד סיפר בהודאתו כי בשלב זה, ניגש אל הילדים ורצח גם אותם על מנת "להשתיק אותם". כאשר נשאל איך היה מסוגל להביט בעיניהם הקטנות של הילדים החפים מפשע ולרצוח אותם, ענה החשוד לחוקרים, "כל הזמן רק ראיתי את דמיטרי מול העיניים".

בנוסף סיפר קרליק לחוקרי ימ"ר מרכז כי "הילדים התחננו על חייהם. כשהייתי בהלוויה הצטערתי עליהם, אבל רק עליהם - קצת". לגבי דמיטרי אמר קרליק כי "בן זונה, נמושה, שיירקב. הוא אפילו לא התחנן על החיים של הילדים שלו". בנוסף אמר קרליק לחוקרים "מה אתם עושים כזה עניין מרצח? רק בישראל עושים סיפור מרצח ילדים. ברוסיה זה לא כזה ביג דיל".

כאשר נכנס דמיטרי אושרנקו לביתו החל מאבק בינו לבין קרליק. דמיטרי אושרנקו הצליח להטיח בראשו של קרליק את קסדת הקטנוע שהייתה ברשותו ואף הצליח לפצוע את קרליק, אשר לבסוף הכריע אותו ורצח אותו בדקירות. בשלב זה קרליק אסף מהדירה תכשיטים ותיק עם כסף מזומן, אשר עימו הגיע קודם לכן סב המשפחה אדוארד אושרנקו ואשר טרם נמצא.

אז החליף קרליק את בגדיו, נעלי ספורט, חולצה ומכנס, אותם הניח על המיטה. בשלב זה הצית את הדירה כאשר הוא מותיר את ברזי הגז פתוחים. אלא שטעותו הפטאלית הייתה כאשר הותיר את חלונות הדירה סגורים, ולכן הגז לא התפשט והאש לא התפשטה כפי שקיווה. לאחר שעזב את בית משפחת אושרנקו נסע החשוד למסעדת הפרמייר שבבעלותם באזור התעשייה בראשון לציון וניסה לפרוץ למסעדה דרך הדלת האחורית, אך ללא הצלחה.

משם נסע לחוף הים וסמוך לאתר בנייה ברחוב כורש עצר לעשן סיגריה ושם על פי החשד השליך את הסכין ששימשה לרצח, ואשר טרם נמצאה על ידי חוקרי הימ"ר. משם נסע חזרה לביתו ברחוב רוטשילד בעיר ופגש באשתו נטליה שסיימה בדיוק משמרת במועדון של משפחת אושרנקו. קרליק סיפר לאשתו על הרצח והם החליטו להימלט יחדיו לחו"ל. במהלך נסיעתם, שבו בני הזוג ונכחו בהלוויתם של משפחת אושרנקו בגבעת ברנר. אשתו של קרליק, נטליה, אף בכתה על הקבר וחיבקה וניחמה את יאנה אושרנקו, בת המשפחה היחידה שנותרה חיה. לאחר ההלוויה נמלטו השניים בשנית לחו"ל ולבסוף נעצרו באילת.

השחזור

ביום שלישי שעבר התכוונו חוקרי ימ"ר מרכז בראשות מפקד היחידה, ניצב משנה אבי נוימן, לקחת את דמיאן לשחזור הרצח בדירת משפחת אושרנקו, אלא שסמוך לחצות החשוד נרדם ולכן הוחלט לדחות את השחזור ליום שאחרי. הפעם, כאשר החוקרים הגיעו לתאו של דמיאן ושאלו אותו האם הוא מוכן לשחזור, ענה להם החשוד: "כן, הלילה ישנתי טוב". דמיאן הובא לשחזור בליל רביעי סמוך לחצות. דיירים ושכנים רבים התגודדו מתחת לבניין על מנת לצפות ברוצח שהטיל אימה על השכונה השקטה. "מאז אותו לילה אני מפחדת לישון", סיפרה שכנה צעירה. על השאלה כיצד ייתכן שאיש מהשכנים לא שמע את שאירע, ענו חלקם כי "שמעו ועוד איך שמעו, אבל אנשים פחדו, לא רצו להתעסק עם זה".

במהלך השחזור, הדגים דמיאן כיצד חדר לבניין מהדלת האחורית ופתח ובאמצעות המפתח ששכפל, פתח את דלת בית משפחת אושרנקו, שם ישנו באותה העת הסבתא לודמילה ושני נכדיה. לאחר מכן הדגים דמיאן כיצד חיסל את הסבתא לודמילה ולאחר מכן רצח את הסבא אדוארד,האם טטיאנה ושני הילדים הפעוטים, רושל בת השלוש ונתנאל בן השלושה חודשים. לאחר מכן המתין דמיאן לדמיטרי והתנפל עליו, השניים נאבקו ביניהם אך דמיאן הצליח לגבור על דמיטרי ודקר אותו עשרות פעמים.

בסיום השחזור בבית משפחת אושרנקו ברחוב נורדאו, הוצא דמיאן חזרה לרכב המשטרתי וניסה להסתיר את פניו בחולצתו, בעוד עשרות שכנים שהקיפו אותו צעקו לעברו: "רוצח ילדים", ו-"עונש מוות".

רצח בראשון ציון. עירא זליכה
"מאז אותו לילה אני מפחדת לישון"/עירא זליכה

דמיאן ונטליה עלו לארץ בשנת 2004

כל בני משפחת קרליק, מתגוררים יחד בדירה קטנה ברחוב ירושלים בראשון לציון. דמיאן קרליק עבד אף הוא ב"פרמייר" כ"רב מלצרים", אך פוטר כאמור לפני כשנה וחצי. בשמונת החודשים שקדמו למעצרו, הוא עבד כאחד ממאבטחיו של מנכ"ל חברת קשת אבי ניר, אותו שכרה "קשת" מחברת האבטחה S.A.I בעקבות מסכת התקיפות שמאחוריהן עמד הבדרן המנוח דודו טופז.

דמיאן עלה לישראל עם אשתו נטליה ובתם הקטנה בשנת 2004. עם הגעתם לארץ, התגוררה המשפחה הקטנה יחד עם הוריו של דמיאן שעלו לארץ מרוסיה בשנת 2002. בני המשפחה הגיעו לארץ מהעיר צ'אולביסק שבחבל אורל ברוסיה. על מנת לממן את מחיית המשפחה בארץ, עבדה אמו של דמיאן אולגה כעוזרת טבח במסעדה מתחרה ("החסידה הלבנה") ל"פרמייר" של משפחת אושרנקו ואשר שוכנת מולה באזור התעשייה בראשון לציון.

הארכת המעצר הראשונה של בני משפחת קרליק נערכה לפני כעשרה ימים תחת צו איסור פרסום גורף, לבקשת חוקרי הימ"ר, נערך הדיון בדלתיים סגורות. בשלב זה הכחישו עדיין בני משפחת קרליק את החשדות המיוחסים להם. פרקליטו של דמיאן, עו"ד אורי קינן מהסנגוריה הציבורית, הכחיש אז את החשדות בשמו של מרשו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דמיאן קרליק חשוד גם במעשה שוד ברוסיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כאשר הוכנס דמיאן אל אולם בית המשפט, התבקשו הכתבים והצלמים להתרחק ממנו. "מדובר באיש מסוכן", הזהירו חוקרי הימ"ר את הנוכחים בבית המשפט. בתגובה לשאלת וואלה! חדשות "האם אתה מסוכן?", דמיאן סירב להשיב, חייך וצחק.

עו"ד אבי כהן, המייצג את האישה נטליה, טען כי היא "עבדה במועדון של משפחת אושרנקו עד 4:30 לפנות בוקר, מאחר שבתה חגגה באותו לילה במקום את יום הולדתה ה-17. לאחר מכן היא שבה לביתה ולמחרת יצאה שוב ב-9:00 בבוקר לעבודתה. את בעלה היא בכלל לא ראתה בכל אותו סוף שבוע".

בהארכת המעצר שנערכה להוריו של דמיאן, אולג ואולגה, הכחישו השניים כי סייעו לבנם להימלט לאחר הרצח וטענו כי אינם יודעים דבר. האב אולג סיפר כי "הדבר היחיד שדמיאן אמר לנו הוא שהם נוסעים לנופש באילת. כבר לפני שנתיים ביקשתי מהם שיעזבו את הבית וימצאו לעצמם דירה, אבל הם פשוט לא עזבו". כאשר נשאל אולג האם הוא חושב שבנו אכן רצח את ששת בני משפחת אושרנקו, השיב האב כי "כל עוד הוא היה ילד אני הייתי צריך להיות אחראי עליו, אבל ברגע שהוא הפך לבנאדם מבוגר, אני כבר לא אחראי למעשיו. מה, עוצרים בנאדם רק כי הוא אבא של מישהו?"

עו"ד גלית בש מהסנגוריה הציבורית, המייצגת את האב אולג ואשר הכחישה את החשדות בשמו אמרה כי "אולג ואשתו היו עצובים לשמוע על מה שקרה למשפחת אושרנקו". במהלך השבוע נעצרה על ידי הימ"ר גם אחותה של נטליה, אזרחית זרה שהגיעה לביקור בן שבועיים מרוסיה. בימ"ר חושדים כי האחות סייעה לנטליה ולבעלה להימלט מהארץ ולשבש ראיות לאחר הרצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully