וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: פוענח רצח משפחת אושרנקו

איילה חננאל

2.11.2009 / 13:00

אחרי חקירה סבוכה התירה המשטרה לפרסם כי דמיאן קרליק, בן 36, נעצר בחשד שטבח את ששת בני משפחת אושרנקו בראשון לציון. עמו נעצרו הוריו, רעייתו, אחותה ובתה, שחשודים במעורבות ברצח. הרקע לטבח משפחת אושרנקו - בצע כסף ואיבה קשה שהתפתחה לאורך זמן בשל פיטוריו

חטיבת דובר המשטרה

(צילום: דייב שחר ועוז מרון וערוץ 1, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

המשטרה התירה היום (שני) לפרסם כי במהלך השבוע שעבר נעצרו שישה חשודים במעורבות ברצח של בני משפחת אושרנקו, שאירע לפני כשבועיים בראשון לציון. אחרי חקירה מורכבת עצרה היחידה המרכזית של מחוז מרכז שישה בני משפחה אחת. העצורים הם דמיאן קרליק בן 36, החשוד בביצוע הרצח עצמו, הוריו אולג ואולגה קרליק, בשנות ה-60 לחייהם, אשתו נטליה בת 33, אחותה מ' (ששמה עדיין לא הותר לפרסום) בת 23 ובתה א', בת 17.

מחקירת היחידה המרכזית של מחוז מרכז, אשר נקראה "מאכלת אסורה", עלה כי בליל הרצח, 17 באוקטובר, עזבו את ביתם טטיאנה בעלה דמיטרי ואביו אל המועדנים "הפרמייר" בראשון לציון ה"שאנון" בראשון לציון, אשר בבעלותם. על הילדים רושל בת השלוש ונתנאל בן השלושה חודשים, נשארה לשמור הסבתא לודמילה. לפנות בוקר חדר החשוד ברצח אל דירת המשפחה והחל לדקור את הסבתא.

סמוך לשעה 04:49 אדוארד אושרנקו מסיים את עבודתו במועדונים של המשפחה וביציאתו אוחז תיק המכיל מזומנים, רווחי הקופה מאותו לילה, אשר טרם נמצא על ידי חוקרי הימ"ר ותיק זה הוא שככל הנראה היווה את המניע לרצח. במקביל ליציאתו של הסבא מהעבודה, שלח החשוד ברצח הודעת טקסט באמצעות מכשיר הטלפון הנייד של הסבתא לודמילה אל האם טטיאנה, אשר שהתה באותה העת במועדון שבבעלות המשפחה. בהודעת הטקסט רשם החשוד ברצח לטטיאנה "טניה, תבואי יותר מוקדם. נראה לי שלרושל יש חום, אני לא מתקשרת בשביל לא להעיר את הילדה".

בסמוך לשעה 5:11 לפנות בוקר, מסיימת טטיאנה את עבודתה במועדון ונפרדת מבעלה דמיטרי בנשיקה ויוצאת לדרכה הביתה. סמוך לשעה 5:28 דמיטרי החל לדאוג לאשתו ושלח לה הודעת טקסט בה שאל אותה "מה קורה?", דקה לאחר מכן ב-5:29 אילץ החשוד ברצח את טטיאנה להשיב בהודעת טקסט לבעלה "הכל בסדר, אל תאחר". ב-5:38 מסיים דמיטרי את עבודתו במועדון ויוצא בדרך חזרה אל ביתו. בשעה 7:07 התקבלה קריאה במוקד מד"א משכנה שציינה כי מדירה בה מתגוררים שישה בני משפחה וביניהם שני פעוטות, יוצא עשן.

חוקרי הימ"ר שהגיעו לדירה, גילו מספר מוקדי הצתה וברזי גז פתוחים. בין הראיות שנמצאו בידי הימ"ר היו פרטי לבוש ובהם מכנס, חולצה ונעלי ספורט, אותם על פי החשד לבש הרוצח בעת המעשה. ב-21 באוקטובר נמצא רכבם של החשוד ברצח ואשתו חונה בסמוך למלון הנסיכה באילת. יומיים לאחר מכן הגיעו לידי חוקרי ימ"ר מרכז תוצאות בדיקות מעבדה ובוצע מעצר של בני הזוג באזור אילת.

חשד לרצח על רקע בצע כסף

בתדריך עיתונאים שנערך בצהרים, ציין מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב ניסים מור, כי המניע לרצח היה ככל הנראה בצע כסף, לאחר שהחשוד נקלע לחובות הימורים. עוד מסרה המשטרה בתדרוך כי קרליק שהודה ברצח היה מבוקש גם ברוסיה בגלל שוד שביצע שם. עוד עלה מהחקירה כי נבדק החשד שהמניע לרצח היה רומן בין רעייתו של החשוד ברצח למי שהיה הבוס שלה, דמיטרי אושרנקו. עם זאת, בחקירתה הכחישה האישה נטליה את הדברים.

פרקליטו של דמיאן, עו"ד אורי קינן, אמר כי "התיק נמצא עדיין בחקירה ולמרות שהמשטרה עשתה מסיבת עיתונאים, אני לא מתכוון להתייחס לחומר חקירה שטרם ראיתי בעיניים".

מפקד ימ"ר מרכז, ניצב משנה אבי נוימן, אמר בתדרוך כי "דמיאן קרליק, החשוד ברצח משפחת אושרנקו, הוא מהמר כפייתי שאסף סכינים כתחביב והתמחה באומנויות לחימה". ניצב משנה נוימן הוסיף כי "אם האחות של דמיטרי אושרנקו היתה נמצאת בבית בעת ביצוע הרצח, אין לי ספק שהחשוד ברצח דמיאן קרליק היה רוצח גם אותה. כל מי שהיה נקלע לדירה היה הופך לקורבן".

בימ"ר מרכז חושדים כי דמיאן קרליק, שפוטר לפני כשנה וחצי מעבודתו במועדון "הפרמייר", הנמצא בבעלות משפחת אושרנקו, רצח את ששת בני המשפחה כנראה על רקע בצע כסף ו"איבה קשה שהתפתחה לאורך זמן בשל פיטוריו".

דמיטרי היה הבעלים של מועדון "הפרמייר" והבוס של נטליה ובתה א'. במשטרה חושדים כי השתיים סייעו לדמיאן לתכנן מראש את הרצח לפרטי פרטים. הוריו של דמיאן, אולג ואולגה,סייעו לו להימלט.

משפחת אושרנקו הובאה למנוחות בבית העלמין בראשון לציון אוקטובר 2009. אורי לנץ
לווייתם של בני משפחת אושרנקו/אורי לנץ

נטליה קרליק עבדה במועדון "הפרמייר" ושימשה במקום בתפקיד "רב מלצרים". בתה א', עבדה כמלצרית במועדון ואף חגגה במקום את מסיבת יום הולדתה ה-17, שנערכה לפי המידע שהגיע לימ"ר מרכז בליל הרצח. דמיאן ונטליה נעצרו לפני כשבוע וחצי באזור אילת, כשרכבו של דמיאן נמצא על ידי החוקרים חונה בסמוך למלון הנסיכה באילת. במקביל נעצרו הוריו של דמיאן אולג ואולגה בביתם בראשון לציון ויומיים לאחר מכן נעצרה גם אחותה של מ', שהינה תיירת מרוסיה.

כל בני משפחת קרליק, התגוררו יחד בדירה קטנה ברחוב ירושלים בראשון לציון. דמיאן קרליק עבד אף הוא ב"פרמייר" כרב מלצרים, אך פוטר כאמור לפני כשנה וחצי. בשמונת החודשים שקדמו למעצרו, הוא עבד כמאבטחו האישי של מנכ"ל חברת קשת אבי ניר, אותו הוא שכרה "קשת" בעקבות מסכת התקיפות שמאחוריהם עמד הבדרן המנוח דודו טופז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully