וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: וירוס מחשב הצליח לחדור לטלפונים סלולריים

13.8.2000 / 8:56

הוירוס פגע באלפי טלפונים סלולריים ביפן המחוברים לאינטרנט, והם חייגו אוטומטית למשטרה; הוירוס אינו יכול לפגוע במכשירים בישראל


אלפי טלפונים סלולריים ביפן נפגעו לאחרונה מוירוס מחשבים. למרות שלא נגרמו נזקים רציניים, מדובר בפעם הראשונה שבה מצליח וירוס מחשבים לפגוע בטלפון סלולרי.

במהלך סוף השבוע נעצר תושב יפן, החשוד בשליחת הווירוס לטלפונים הסלולריים, המחוברים לשירות האינטרנט הנייד של חברת התקשורת "דוקומו". הווירוס שנשלח היה תוכנת מחשב קטנה, שנשלחה כהודעת דואר אלקטרוני שאליה צמודה הוראת חיוג. הוראת החיוג גרמה לטלפונים לחייג עצמאית לתחנת המשטרה הקרובה, והביאה לקריסה זמנית של מרכזיות החירום ביפן.

למרות היותו בלתי מזיק יחסית, מהווה הווירוס הזה אות אזהרה למפעילי האינטרנט באמצעות הטלפון הסלולרי. וירוסים מתוחכמים יותר יוכלו למחוק או לשבש את ספר הכתובות במכשירים, "לגנוב" מידע המוגן בססמאות אישיות, או לחייב מחיקה של כל הזיכרון במכשירים.

הווירוס היפני אינו יכול לפגוע במכשירים הפועלים בישראל, בגלל השוני בין השיטות הסלולריות ובין שיטות הגלישה. עם זאת, ניתן בקלות יחסית ליצור וירוס כזה שיתאים גם לשיטות האינטרנט הסלולרי בישראל.

עם זאת, הגולשים הסלולריים בישראל יכולים להיות רגועים בינתיים: ב"פלאפון" ו"פרטנר", שהשיקו פלאפונים סלולריים רק החודש, הוחלט בינתיים שלא לאפשר צירוף קבצים לדואר האלקטרוני המגיע למכשירים. זאת, כדי למנוע אפשרות של הפצת וירוסים לטלפונים הסלולריים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully