וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סומליה: עשרות נהרגו מפגיעת פגזים בשוק

חמושים ירו לעבר מטוסו של הנשיא שהמריא בשלום, אך במהלך חילופי האש שפרצו פגעו פגזים בשוק בבירה מוגדישו. לפחות 30 אזרחים נהרגו

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: ענת ברק)

לפחות 30 בני אדם נהרגו הבוקר (חמישי) לאחר שקיצונים איסלמיים ירו פגזי מרגמה לעבר שוק במוגדישו, בירת סומליה, ולעבר נמל התעופה בעיר, בדיוק כאשר הנשיא עמד להמריא מהמקום. הנשיא לא נפגע.

דובר המשטרה, עבדאללהי חסן בריסה, אמר כי ההפגזה הכבדה החלה מיד לאחר שהחמושים ירו לעבר מטוסו של הנשיא, שיח' שריף שיח' אחמד. "הפגזים פגעו במתחם שדה התעופה", אמר. "המטוס שעליו היה הנשיא המריא בשלום".

מיד לאחר מכן פרצו חילופי אש עזים ופגזים נורו לעבר שוק בקרה בבירה, גורמי רפואה מסרו כי לפחות 30 בני אדם נהרגו ולפחות 70 נוספים נפצעו. עדיין לא ברור מהיכן נורו הפגזים לעבר השוק. עיתונאים טענו כי ראו שהירי הגיעו מכיוון הבסיסים של משקיפי השלום של האיחוד האפריקאי ומכיוון שדה התעופה. אחד העיתונאים המקומיים ציין כי התקרית בשוק היא "חסרת תקדים".

בירת סומליה עדה כמעט מדי יום לשפיכות דמים בשל התקפותיו של ארגון א-שבאב, המקושר לאל קאעדה, שמנסה להפיל את הממשלה שנתמכת על ידי האו"ם ולסלק את אלפי משקיפי השלום. שני הצדדים מאשימים אלה את אלה בהפגזות ללא אבחנה שפוגעות באזרחים.

בסומליה אין ממשלה מתפקדת זה 18 שנה, אחרי שהופל משטרו של הרודן מוחמד סיעד בארה, והמדינה שבמזרח אפריקה הידרדרה למלחמת אזרחים ולכאוס. חוסר היציבות במדינה גם הביא להתגברות תופעת הפיראטיות בחופי המדינה, כאשר עשרות כלי שיט נחטפים מדי שנה ומשוחררים תמורת כופר של מיליוני דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully