וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים בארץ יחזירו כספים לניצולי השואה

לראשונה בישראל - הבנקים הגדולים מחזירים את כספי נספי השואה. 400 מיליון שקלים המוחזקים בחשבונות בבנקים השונים בישראל יוחזרו לניצולים ולקרוביהם

עוד צעד בדרך לתיקון העוול ביחסה של המדינה לניצולי השואה. לאחר 70 שנה בהם החזיקו בנקים ישראליים בכספי חשבונות יהודי אירופה, שנספו בשואה, יוחזרו בימים אלה, לראשונה בתולדות המדינה, כספי הנספים לידי החברה להשבת הנכסים של נספי השואה. החברה תעביר אותם ליורשי הנספים ולניצולים החיים.

בימים הקרובים תחל החברה להעביר לאלפי יורשי הנספים כספים, שהוחזקו בחשבונות בבנק הפועלים ובנק דיסקונט וכן חלק מהכספים, המוחזקים בבנק לאומי. 25 מיליון שקלים כבר הועברו מבנקים אלה ו-250 מיליון נוספים יועברו בחודשים הקרובים לידי החברה שתשיב אותם ליורשים ולניצולי השואה.

לעומת בנקים אלו, בנק המזרחי ובנק מרכנתיל דיסקונט, אשר מחזיקים אף הם בכספי נספים, עדיין מסרבים להעביר לחברה את הכספים המצויים בידם. חובות בנק המזרחי עומדת על כ-20 מיליון שקלים וחובות מרכנתיל דיסקונט על כ- 11.5 מיליון שקלים.

בסך הכל נאמדים חובות הבנקים אותם תובעת החברה להשיב בסך של 400 מיליון שקלים.

"תיקון עוול היסטורי"

רכוש הנספים יוחזר בראש ובראשונה ליורשי הנספים אשר אותרו על ידי החברה להשבת הנכסים של נספי השואה ואומתו כבעלי הזכויות החוקיים של הנכסים. עד כה הוגשו לחברה כ-3,000 בקשות, הנוגעות לחשבונות הבנקים על ידי יורשים מכל העולם. לפי החלטת החברה, תינתן קדימות לטיפול בבקשותיהם של יורשים בישראל, המוכרים כניצולי שואה ובבקשות יורשים קשישים.

יושב ראש החברה להשבת הנכסים של נספי השואה, מנחם אריאב, אמר כי זהו הישג היסטורי עבור הנספים ויורשיהם ועבור החברה להשבה, שהצליחה להביא לתיקון עוול היסטורי. "אני מברך את הנהלות הבנקים על ההכרה בחבותם כלפי הנספים בשואה ועל החזרת כספיהם ". אריאב ציין כי החברה תמשיך לפעול בכל האמצעים לקבל את כל רכוש הנספים, שעדיין מוחזק בידי גורמים שונים, בהם מדינת ישראל, קרן קיימת לישראל וגורמים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully