וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם ידון בדו"ח גולדסטון ביום חמישי

דרישה פלסטינית הביאה להחלטה לדון במסקנות הדו"ח על מבצע עופרת יצוקה כבר השבוע. גם המהומות בהר הבית בירושלים צפויות לעלות בדיון המיוחד

גדעון צנטנר

ועדת האו"ם לזכויות אדם הודיעה היום (שלישי) כי היא תחדש את הדיון בממצאי דו"ח גולדסטון ביום חמישי, לאחר שהפלסטינים הצליחו להשיג תמיכה לדיון מיוחד. הישיבה תיפתח ביום חמישי אחר הצהריים, יממה לאחר הדיון שיתקיים גם במועצת הביטחון של האו"ם על ההתנהלות במבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה.

הפלסטינים הם שביקשו את הכינוס שאינו מן המניין. חבר הוועד המרכזי של הפתח מוחמד דחלאן אמר כי ארגונו הצליח לשכנע 18 מתוך 47 המדינות החברות במועצה לתמוך בפנייה. "דו"ח גולדסטון יועמד להצבעה ביום שישי", אמר יאסר עבד ראבו הממונה על הסברה ברשות הפלסטינית, "עד אז אנחנו נקיים שיחות עם החברות באו"ם בכדי להתכונן להצבעה". מדובר בתפנית בעמדת הרשות הפלסטינית, שלפני שבועיים נכנעה ללחץ אמריקאי והסכימה להסיר את הדו"ח מעל סדר היום של האו"ם.

איברהים קריישי, השגריר הפלסטיני למוסדות האו"ם בז'נבה, ציין כי בישיבה, שתימשך גם במהלך יום שישי, ייבחן הדו"ח של השופט ריצ'רד גולדסטון, אשר קבע כי ישראל והפלסטינים ביצעו פשעי מלחמה במהלך הלחימה בתחילת השנה. כמו כן יעלו הפלסטינים לדיון את המהומות שהיו סביב הר הבית בשבוע שעבר.

לפי הצעת ההחלטה שגיבשו הפלסטינים, המועצה תתבקש לאמץ את ממצאי הדו"ח במלואם, כולל ההמלצה לפנות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג אם שני הצדדים לא יחקרו כנדרש את החשדות לביצוע פשעי מלחמה. גם סוגיית ירושלים מופיעה בהצעת ההחלטה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול בנאומו בכנסת לדו"ח גולדסטון ואמר כי "בדו"ח מוצגים מדינת ישראל ומפקדי צה"ל וחייליו כפושעי מלחמה, כשההפך הוא הנכון. הם אלה שיצאו כדי להגן על מדינת ישראל מפני פושעי מלחמה". נתניהו הוסיף, כי "לא נסכים למצב שבו אהוד אולמרט, אהוד ברק וציפי לבני יזומנו לספסל הנאשמים בהאג. ממשלת ישראל, כנסת ישראל ועם ישראל דוחים את האבסורד הזה על הסף".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן תקף היום את חמאס על רקע הביקורת שהוא משמיע על הרשות הפלסטינית בעקבות דחיית הדיון בדו"ח גולדסטון. "הרי כשיצא דו"ח גולדסטון אמר חמאס שהדו"ח מוטה לטובת ישראל, משום שמי שכתב אותו הוא יהודי וציוני ולפיכך הוא לא קיבל אותו. לאחר מכן הם האשימו אותנו על כך שדחינו את הדיון בו. הם חמאס מוצא תירוץ לדחות את הסכם הפיוס בגלל דו"ח גולדסטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully