וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא ילד: בצרפת חוגגים 50 לאסטריקס

צרפת לובשת חג, מגדלת שפם ושותה שיקוי שמעניק כוחות על אנושיים - גיבור הקומיקס אסטריקס חוגג 50 שנים בהן הוא מנצח שוב ושוב את הרומאים

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: לירז ליבנה)

בספרי הקומיקס שמתארים את הרפתקאות אסטריקס וחבריו הגאלים, ימי הולדת נחגגים בדרך כלל באכילת חזירי בר, מתנות של מגינים וחרבות וקצת מכות לרומאי מסכן שמגיע לאזור. בחיים האמיתיים, יום ההולדת ה-50 של הגיבור הצרפתי המצויר יצוינו בקונצרטים, מופעים ופסטיבלים בכל רחבי פריז ואפילו מטס חגיגי של חיל האוויר הצרפתי.

"אסטריקס הוא קצת כמו מגדל אייפל", הסביר את ההיסטריה המו"ל ארנדו נורי במסיבת עיתונאים שנערכה היום (חמישי) כדי להציג את התוכניות לחגיגות לכבודו של הגיבור.

אסטריקס וחבריו נולדו בשנת 1959 להורים רנה גוסיני ואלבר אודרזו, שסיימו לאייר את הספר הראשון ב-15 דקות. השניים לקחו חלק מההיסטוריה הצרפתית אותה למדו בבית הספר ועיוותו אותה לחלוטין. ביקום אותו בראו יוצרי הסדרה, האימפריה הרומאית אמנם כבשה את גאליה (צרפת הקדומה), אולם כפר אחד קטן סרב להיכנע לרומאים משום שתושביו מסוגלים להשיג כוחות על אנושיים על ידי שתיית שיקוי קסם.

מאז ועד היום הודפסו כבר 325 מיליון עותקים ל-33 הספרים שיצאו בסדרה והם תורגמו לשפות רבות (ביניהן עברית, לטינית ואף יוונית עתיקה), היוו השראה לסרטים וסדרות טלוויזיה והפכו את הגיבור המשופם לגיבור הקומיקס הצרפתי הפופולרי ביותר בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully