וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נסללה הדרך להעמדתו לדין של ברלוסקוני?

בית המשפט לחוקה באיטליה קבע שראש הממשלה ברלוסקוני לא יכול ליהנות מחסינות. ההחלטה פותחת את הדלת לחידוש תביעות נגד ברלוסקוני

מצעד המכות שנוחתות על ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני ממשיך. בית המשפט לחוקה באיטליה פסק היום (רביעי) שהחוק אותו העביר ברלוסקוני בשנה שעברה, ושמונע מבכירים בממשלה לעמוד לדין במהלך כהונתם, אינו חוקי. לפי בית המשפט, מתן החסינות פוגעת בעיקרון לפיו כל אזרחי המדינה שווים בפני החוק.

זאת הפעם השניה שבית המשפט מבטל את ניסיונותו של ברלוסקוני לזכות בחסינות מתביעות נגדו. הפעם הראשונה היתה ב-2004. החלטת בית המשפט מאפשרת לפתוח מחדש תביעות נגד ברלוסקוני ועלולה לערער את מעמדה של ממשלתו.

"בית המשפט הוא מכשיר של השמאל," תקף ברלוסקוני מייד לאחר ההחלטה, ואמר שישאר בתפקידו . חבר מפלגתו של ברלוסקוני, ג'ולה סאנטלי, אמר שפסק הדין אינו הוגן ו"מהווה בעיה של אי וודאות משפטית ופוליטית במדינה שלנו, ולכן בעיה לדמוקרטיה שלנו."

כזכור, ביום ראשון קבע בית משפט במילנו שברלוסקוני בן ה-73 הוא אחד מהאשמים בשחיתות בפרשת שוחד, וקבע שחברה בבעלותו צריכה לשלם ליריבתה 750 מיליון אירו. זאת בעקבות ניסיון לשחד שופט. קביעת בית המשפט באה ימים אחדים לאחר הפגנת הענק שנערכה נגד ראש הממשלה המסובך בשערוריות מין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully