וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטורי קרתא לשייח סלאח: "ציונים אינם יהודים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.10.2009 / 17:01

ראש הפלג הצפוני בתנועה האיסלמית ממשיך לעורר פרובוקציה. על רקע המהומות בירושלים נועד השייח' סלאח עם נציגי נטורי קרתא שקראו למדינה פלסטינית מהירדן לים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

על רקע המהומות בירושלים, נפגש היום (שלישי) יו"ר הפלג הצפוני בתנועה האיסלמית, השייח' ראאד סלאח, עם חברי הפלג החרדי הקיצוני נטורי קרתא במזרח העיר. בפגישה החזיקו נטורי קרתא בשלטים: "ציונים אינם יהודים", ו-"מירדן עד הים, פלסטין תהיה חופשית".

השייח' סלאח קרא הבוקר לאזרחים הערבים להגיע למסגד אל-אקצא ולהגן עליו בגופם. סלאח אמר בראיון לאל-ג'זירה, כי "לא נהסס לשלם כל מחיר כדי לסייע למסגד אל-אקצא". סלאח קרא לערבים לבוא ולהגן בגופם על המסגד. הוא הוסיף כי "הקריאות להוציא את תנועתו מחוץ לחוק אינן חדשות וכי אם הממסד הישראלי יאלץ אותו לבחור בין הגנה על המסגד לבין מאסר, הוא יקבל בברכה את הכלא".

בתוך כך, ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר סאיב עריקאת, מזהיר מפני השלכות ההסלמה הישראלית, כלשונו, בירושלים. לדבריו, "ישראל מדליקה גפרור, בתקווה להצית שריפה וגורמת באופן מכוון למתיחות בירושלים במקום לנקוט בצעדים להרגיע את המצב". בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית הגדיר עריקאת את המצב בירושלים "מסוכן מאוד" ואמר כי הפלסטינים חוששים שישראל רק תמשיך לדכא ולעצור פלסטינים.

"מסגד אל-אקצא הוא נקודת החיכוך שיוצרת מתיחות מאז ומתמיד", אמר. "ראש הממשלה בנימין נתניהו ניצל אותה גם בעבר, ב-1996 (באירועי מנהרות הכותל – נ.י), ואז נהרגו ונפצעו רבים מבני עמנו". לדבריו, ישראל מסלימה את פעולותיה בבירה כדי להכשיל את המאמצים לחידוש תהליך השלום. "ישראל לא רוצה לדון בירושלים במשא ומתן", פסק.

ראאד סאלח עם נטורי קרתא. רויטרס
השייח' ראיד סאלח נפגש עם נטורי קרתא/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully