וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השייח' סלאח: "הגנו על אל-אקצא בגופכם"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.10.2009 / 11:32

המתיחות בהר הבית נמשכת גם הבוקר: בכירי דת מוסלמים שוהים במקום וקוראים לציבור הערבי לבוא ולסייע להם. המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים לאפשרות של התלקחות המהומות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

יו"ר הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית קרא הבוקר (שלישי) לאזרחים הערבים להגיע למסגד אל-אקצא ולהגן עליו בגופם.

סלאח אמר בראיון לאל-ג'זירה, כי "לא נהסס לשלם כל מחיר כדי לסייע למסגד אל-אקצא". סלאח קרא לערבים לבוא ולהגן בגופם על המסגד. הוא הוסיף כי "הקריאות להוציא את תנועתו מחוץ לחוק אינן חדשות וכי אם הממסד הישראלי יאלץ אותו לבחור בין הגנה על המסגד לבין מאסר, הוא יקבל בברכה את הכלא".

גם מתפללים בתוך מסגד אל אקצא השייכים לתנועה האיסלמית קראו לציבור הערבי לבוא ולסייע להם. "למרות כל הניסיונות הישראלים להצר את צעדינו, אנו קוראים לכל תושבי ירושלים ולכל ערביי ישראל להגיע למסגד אל-אקצא ולהתפלל בו", אמרו בתנועה.

בהר הבית נמצאים כעת שורה של בכירי דת ובינהם השייח' ראיד סלאח, יו"ר הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, מוחמד חוסיין, בכיר פתח חאתם עבד אל-קאדר, ראש הוואקף בירושלים עזאם אל-חטיב וראש המועצה המוסלמית העליונה עכרמה סברי. השייח' סלאח קרא לפלסטינים ולערביי ישראל להגיע להר הבית ו"להגן על מסגד אל-אקצא בגופם".

ירושלים נערכה הבוקר ליום מתוח נוסף בעקבות האירועים האלימים שאירעו אתמול בהר הבית ובמזרח ירושלים. כוחות מתוגברים נערכו ברחבי הבירה כדי למנוע את הפרות הסדר ולאפשר את קיומה של צעדת ירושלים. עשרות אלפי בני אדם משתתפים בצעדה המסורתית שעברה גם סמוך לכפר הערבי סילוואן והגיעה כעת לגן סאקר.

אמש הבחינו שוטרים שביצעו סריקות בהר הבית בערבים מעמיסים אבנים על מריצות, כחלק מההכנות להתפרעויות במתחם. המריצות ועליהן האבנים נמצאו בכמה מקומות בהר. לטענת המשטרה, הן היוו, יחד עם מידע מודיעיני שהצטבר, חלק מכריע בהחלטתה לאסור כניסת מתפללים ערבים מתחת לגיל 50 להר הבית, שיישאר סגור למבקרים. כניסת מתפללים מוסלמים תותר כאמור לגברים מעל גיל 50 בעלי ת.ז כחולה ונשים מכל גיל. מהמשטרה נמסר כי תפעל בנחישות ובאפס סובלנות כלפי כל גורם אשר ינסה להפר את הסדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully