וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2,000 שוטרים מאבטחים את צעדת ירושלים

איילה חננאל

6.10.2009 / 7:02

משטרת ירושלים נערכה בכוחות מתוגברים לאפשרות של התלקחות המהומות בבירה לאחר האירועים האלימים אתמול. בתוך כך תימשך ההגבלה על כניסת מתפללים להר הבית

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: ענת ברק)

ירושלים נערכת הבוקר (שלישי) ליום מתוח נוסף בעקבות האירועים האלימים שאירעו אתמול בהר הבית ובמזרח ירושלים. אמש החליטה המשטרה כי הר הבית יהיה סגור היום לכניסת מבקרים וכי כניסת מתפללים מוסלמים תותר לגברים מעל גיל 50, שברשותם תעודת זהות כחולה ולנשים. כוחות מתוגברים נערכו ברחבי הבירה כדי למנוע את הפרות הסדר ולאפשר את קיומה של צעדת ירושלים.

כ-70 אלף בני אדם צפויים להשתתף בצעדה המסורתית שצפויה לעבור בכפר סילוואן. הצעדה יצאה לדרך בשעות הבוקר ותימשך עד שעות אחר הצהרים. מסלול ההליכה שאורכו 12 קילומטרים, יצא מגבעת התחמושת ויעבור לאחר מכן דרך הר הצופים, עמק צורים, נחל קידרון וכאמור הכפר סילוואן. קודם לכן, המשטרה החליטה כי לא יהיה כל שינוי בתוואי הצעדה ובנוסף הוחלט כי 2,000 שוטרים יאבטחו את הצועדים.

האירועים האלימים אתמול החלו כאשר בשעות הצהרים חייל מהמשטרה הצבאית נפצע בפיגוע דקירה במחסום שועפט בצפון ירושלים, מצבו הוגדר כבינוני ויציב והוא הועבר לבית החולים הדסה עין כרם שם השתפר מצבו. לאחר אירוע הדקירה, החלו הפגנות אלימות בשכונת שועפט, שם נפצע שוטר קל בידו מפגיעת אבן.

אמש הבחינו שוטרים שביצעו סריקות בהר הבית בערבים מעמיסים אבנים על מריצות, כחלק מההכנות להתפרעויות במתחם. המריצות ועליהן האבנים נמצאו בכמה מקומות בהר. לטענת המשטרה, הן היוו, יחד עם מידע מודיעיני שהצטבר, חלק מכריע בהחלטתה לאסור כניסת מתפללים ערבים מתחת לגיל 50 להר הבית.

"להתייצב מול ישראל"

השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום התייחס לאירועים האלימים בהר הבית. מול קהל של אלפים ברחבת מערת המכפלה בחברון אמר שלום כי "אנחנו שולחים מכאן מסר לכל מי שרוצה להבעיר את הר הבית. אנחנו הריבון. אירועי הר הבית היום צריכים להדליק נורה אדומה לכולנו. אנחנו הריבון בהר הבית ובמערת המכפלה. ממשלת ישראל צריכה לשדר שאנחנו כאן לנצח נצחים".

הממשלה הפלסטינית בגדה המערבית בראשות סלאם פיאד קראה אתמול בישיבתה כי יש "להתייצב אל מול ישראל ולסכל את מאמציה למנוע מהפלסטינים להקים מדינה פלסטינית". הממשלה הדגישה כי יש צורך לעמוד מול ישראל ותוכניותיה ולהפיק תועלת מכל מה שמאפשר החוק הבינלאומי מבחינת האמצעים לשמירה על העם הפלסטיני".

בהודעתה גינתה הממשלה הפלסטינית את "ניסיונות המתנחלים הקיצוניים לפלוש למסגד אל-אקצא ולקיים בו טקסים דתיים". לדברי הממשלה, צעדים מסוג זה נעשים במסגרת הניסיונות לייהד את ירושלים ואת מקומותיה הקדושים. בנוסף קראה לעולם הערבי והמוסלמי לקחת אחריות וללחוץ על ישראל "להפסיק לאיים על המסגד ולהפסיק לנסות להשתלט על ירושלים".

מוקדם יותר כינה מפקד מחוז ירושלים, ניצב אהרון פרנקו, את ערביי ירושלים "כפויי טובה". פרנקו אמר כי "בעוד שאנחנו אפשרנו לערבים לקיים את חג הרמדאן, הם מתפרעים בחגי תשרי. זוהי פשוט כפיות טובה". פרנקו הוסיף כי "אנחנו שוקלים לעצור בימים הקרובים את מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, ראאד סלאח".

חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) הגיב לדבריו של ניצב פרנקו ואמר כי "לא כל היהודים הם חכמים". טיבי הוסיף כי על ניצב פרנקו ללמוד מהי דמוקרטיה, מפני שלדבריו "משטרת ישראל פוגעת בחופש הפולחן של המוסלמים ומגבילה את התפילה לגברים מעל גיל 50. אפילו אלוהים לא עושה כזאת מגבלה. גם שלטון כיבוש מחויב לאפשר חופש פולחן".

עדכון ראשון: 20:05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully