וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המרעיבה: "אני בהריון, העובר שלי בסכנה"

8.9.2009 / 14:01

האם המואשמת בהרעבת בנה בן ה-3 אמרה בבית המשפט: "יש לי עובר בסיכון. האם המדינה תהיה אחראית למותו?". שופט בית המשפט המחוזי דן בבקשת "האם המרעיבה" לפגוש את ילדיה. "יש חומר להרשיעה. בחיים לא ראיתי תמונות כאלה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

האם החשודה בהתעללות ובהרעבת בנה בן השלוש אמרה היום בבית המשפט המחוזי בירושלים כי "הדבר החשוב ביותר לי בחיים הוא לא עבודה, לא כסף ולא בית גדול. הדבר החשוב לי ביותר זה הילדים. הם עברו טראומה וראו את אמא שלהם יושבת בבית הסוהר. הילדים שלי חוזרים מבית הספר ורוצים אמא פרטית".

האם תקפה גם את רשויות המדינה ואמרה "שומו שמיים מה המדינה רוצה לעשות לילדים שלי. הם רוצים לקחת את הילדים מאמא, הם רוצים לעשות אותם למסכנים ברחוב. אני בהריון ויש לי עובר בסיכון. האם המדינה תהיה אחראית שהם הרגו לי את התינוק?".

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, משה רביד אמר במהלך דיון על תנאי מעצרה של האם כי "יש חומר די מוצדק להרשיע את האם המרעיבה". רביד הוסיף כי עבר על חומר החקירה שכלל תמונות של הילד מבית החולים הדסה עין כרם ואמר: "הוא נראה כמו אחד שיצא מאושוויץ. בחיים לא ראיתי תמונות כאלה".

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לקבוע שהאם תישלח למעצר בית בשכונת מאה שערים בירושלים, כך שתוכל להיפגש עם ילדיה באופן יומיומי. נציגת הפרקליטות אמרה בדיון כי האם הביאה את הילד למצב של סכנת חיים ממשית ושום דבר לא עצר אותה. "היא גרמה לילד כאב וסבל רב", הצהירה.

עוד ציינה התובעת שמקורבות האם איימו על פקידת הסעד המחוזית, כאשר נפגשה האם עם בנה לפני שבועיים. לדברי הפקידה, שהגישה על כך תלונה במשטרה, האם איימה עליה שיחתכו אותה לחתיכות קטנות.

מנגד, פרקליטי האם, עורכי הדין ראובן בר חיים ודוד הלוי, אמרו שניתוק האם מילדיה יגרום לטרואמה נוספת וכי מדובר בבקשה בלתי צודקת. אחיה של האם אמר לאחר הדיון כי היה בבית החולים כשהילד היה מאושפז, והרופאים אמרו לו לא לתת לו אוכל. "הם עשו ניסיונות על הילד", סיפר. "אחותי רצתה לתת לו אוכל, והרופאים לא אפשרו לה. אחד מנציגי העדה החרדית שנכח במשפט אמר כי השופט לא מעוניין לשמוע את טענותיהם. "רודפים אותה", טען. "אני לא יודע למה. הם מתנהגים אלינו עכשיו כמו בתקופת השואה".

"האם פגעה גם בילדים נוספים"

בתחילת החודש שעבר הוגש בבית המשפט המחוזי כתב אישום חמור נגד האם. היא הואשמה "בהתעללות בחסר ישע". כתב האישום חשף מסכת ארוכה של התעללות מצד האם בבנה וניסיונות חוזרים ונשנים להונות את אנשי הצוות הרפואי. מכתב האישום עולה כי במהלך התקופה שבין פברואר 2008 ליולי 2009 נהגה הנאשמת להתלונן בפני אנשי הצוות הרפואי שטיפלו בבנה בבתי החולים הדסה הר הצופים והדסה עין כרם כי הוא סובל מהתופעות שלהלן: חום גבוה, קשיי עיכול, הקאות, כאבי בטן ופגיעות בעור.

לאחר הגשת כתב האישום החליט בית המשפט לשלוח את האם למעצר בית. הפרקליטות הגישה ערעור על ההחלטה וציינה בבקשת הערעור כי "בית המשפט טעה נוכח מסוכנותה הרבה של האם. גם עיון ראשוני בחומר הראיות מצביע על מסוכנותה הרבה של האם לילדיה. ישנן אינדיקציות לכך שהאם פגעה גם בילדיה האחרים. המשטרה מבקשת להמשיך ולחקור, כאשר המשפחה מונעת את המשך חקירתם של הילדים".

לפני כשבועיים קבע שופט בית המשפט המחוזי, משה רביד, כי ישנה תשתית ראייתית לכאורה להרשעתה של האם המואשמת בהרעבת בנה ח'. לאחר ההליך שנועד לאפשר את מעצרה של האם, טענו פרקליטיה, עורכי הדין דוד הלוי וראובן בר חיים, כי חומר הראיות מתיישב היטב עם גרסת האם שטוענת לחפותה. "החלטת בית המשפט מתייחסת לבחינה לכאורה בלבד של ומר הראיות שהוגש מצד התביעה בלבד. כפי שהדגשנו, יש למרשתנו הסבר משכנע לגבי כל ראייה מפלילה לכאורה ואלו יימסרו בזמן המשפט".

לפני כשבועיים התבטאה האם בפעם הראשונה באופן פומבי. האם טענה בדיון שנערך בעניינה בבית המשפט המחוזי בירושלים כי "עשו לי דברים שלא עשו מעולם חוץ מאשר בשואה ואולי באינקוויזיציה. עברתי עשרה ימים נוראיים שאין אדם במדינה שער אותם. עשו לי את הדברים האלה רק בגלל שאני אישה חרדית. אזקו אותי בידיים וברגליים למרות שאני בהריון וסובלת מבצקות. ישנתי במשך שבעה ימים ולא נתנו לי להוציא את עדשות המגע שלי במשך שישה ימים". לטענת פרקליטה של האם, עו"ד ראובן בר חיים, היא סירבה לדבר בחקירה מכיוון שחשה שמנסים להפליל אותה ומתעללים בה מפני שהיא חרדית.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully