וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק יאשר בניית 500 יחידות דיור בהתנחלויות

יהושע בריינר

6.9.2009 / 20:17

שר הביטחון צפוי לאשר את בניית יחידות הדיור בגושי ההתנחלויות הגדולים. ככל הנראה, מדובר ביישום תוכניותו של נתניהו - בנייה ולאחר מכן, הקפאה

נועם אשל

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שר הביטחון אהוד ברק צפוי לאשר ביממה הקרוב (ראשון) בנייה של 400-500 יחידות דיור בהתנחלויות בגדה המערבית. ככל הנראה, מדובר ביחידות גיור שיוקמו בגושי ההתחלויות הקיימים ולא בהתנחלויות מבודדות. ככל הנראה, מדובר ביישום תוכניתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אשר צפוי להודיע על כוונתו לאשר בנייה של אלפי יחידות דיור בשטחים, טרם הכרזה על הקפאת הבנייה.

בנאום שנשא בבית יד לבנים בהרצליה, אמר ברק כי "אנחנו נמצאים בפתחה של תקופה מלאת חשיבות. אנחנו נמצאים ערב החלטות מדיניות חשובות". שר הביטחון הוסיף כי הוא מאמין שיש לתמוך "בפיקחון ובלב פתוח ביוזמה האמריקאית להובלת הסדר אזורי כולל במזרח התיכון. ההסדר הזה יכלול נורמליזציה עם גורמים מתונים בעולם הערבי, אך ייתן רוח גבית לתהליך משמעותי עם הפלסטינים ואני מקווה שבעתיד גם עם הסורים".

לטענתו, "גם אם יש מחלוקת עם ארצות הברית, אני משוכנע שאפשר להתגבר עליה ולהניע בתנופה תהליך משמעותי שיוביל לשתי מדינות לשני עמים".

בינתיים בונים במעלה אדומים

בתוך כך, מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא, אמר הערב במסיבת העיתונאים שקיים בקהיר עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, כי אין מקום לנורמליזציה עם ישראל וזאת בשל סירובו של ראש הממשלה להקפיא את הבנייה בהתנחלויות. מוסא הכחיש כי קיימת כוונה של מדינות ערב לכונן נורמליזציה עם ישראל ללא תמורה: "ישראל לא תקבל נורמליזציה בחינם", הבהיר.

מחר יערוך ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל טקס הנחת אבן פינה לשכונה חדשה בשטח E1 השנוי במחלוקת. בטקס צפויים ליטול חלק גם השר עוזי לנדאו וחברי כנסת נוספים, זאת בתגובה לתכנון להקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון. "לא נתפשר ולא נוותר על זכויותינו לבנות כאן", אמר כשריאל. השכונה, מבשרת אדומים, צפויה לכלול כאלפיים וחמש מאות מבנים, זאת במטרה ליצור רצף טריטוריאלי מירושלים למעלה אדומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully