וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לפשרה: בפ"ת יקלטו התלמידים האתיופים

נעמה טלמור

30.8.2009 / 13:55

במסיבת עיתונאים סוערת בלשכת ראש עיריית פ"ת הודיע יצחק אוחיון כי הושגה הסכמה לפיה שלושת בתי הספר יקלטו כ-30 תלמידים יוצאי אתיופיה. רה"מ בנימין נתניהו איים הבוקר כי "ביה"ס שיסרב לקלוט תלמידים אתיופים יענש"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן. עריכת וידאו: איילת שולמן)

ראש עיריית פתח תקווה יצחק אוחיון הודיע אחר הצהרים (ראשון) במסיבת עיתונאים סוערת בלשכתו כי הצדדים הצליחו להגיע לפשרה, בפרשת קליטתם של התלמידים יוצאי אתיופיה בשלושה בתי ספר דתיים פרטיים בעיר. לפי ההסכם המתגבש מנהלי בתי הספר - "למרחב", "דרכי נועם" ו"דעת מבינים" שלא נכחו במסיבת העיתונאים, הסכימו לקלוט כ-30 תלמידים יוצאי אתיופיה ולא בכיתות "קלט", עם זאת ההצעה עדיין לא אושרה על ידי משרד החינוך. בנוסף ייקלטו עוד 34 תלמידים במוסדות מערכת החינוך הממלכתי דתי ו-45 בחינוך העצמאי ובמעיין החינוך התורני של ש"ס.

סך הכל ישנה הסכמה על קליטתם של כ-110 תלמידים יוצאי אתיופיה, אך בעירייה צופים כי עוד עשרות תלמידים יוצאי אתיופיה יירשמו ללימודים והם ייקלטו לפי מפתח הבא: שלושה תלמידים יועברו למערכת החינוך הממלכתי דתי, ושני תלמידים ילמדו בבתי הספר הפרטיים. במסיבת העיתונאים נכחה חברת הכנסת רונית תירוש (קדימה) שנועדה לפני כן עם מנהלי בתי הספר. בשלב זה עדיין לא ברור האם התלמידים שייקלטו בבתי הספר הפרטיים ייקלטו ללא תנאי סף או יחוייבו לעמוד בתנאי סף שונים.

מוקדם יותר כינה ראש הממשלה בנימין נתניהו את ההחלטה שלא לקלוט את התלמידים האתיופים בבתי הספר הדתיים הפרטיים בפתח תקווה כ"פיגוע מוסרי". נתניהו אמר בראיון לקול ישראל ולגלי צה"ל כי בתי ספר שיסרבו לקלוט תלמידים יוצאי אתיופיה ייענשו, והצהיר כי לא תהיה בישראל אפליה כלפי בני העדה האתיופית.

הצעת פשרה

היום אמור להתקיים שימוע על ידי מנכ"ל משרד החינוך שמשון שושני לשלושת מנהלי בתי הספר הפרטיים הדתיים בפתח תקווה שסירבו לקלוט את כל התלמידים האתיופים. השימוע למנהלי בתי הספר "למרחב", "דרכי נועם" ו"דעת מבינים" היה אמור להיערך ביום חמישי שעבר, אך לטענת משרד החינוך השימוע נדחה "על פי בקשת עורכי הדין של בתי הספר". עדיין לא ברור האם מנהלי בתי הספר יגיעו לשימוע.

בעקבות הנתק שנוצר בין משרד החינוך לבין מנהלי בתי הספר הפרטיים בפתח תקווה, נפגשה הבוקר ח"כ רונית תירוש, חברת וועדת החינוך של הכנסת ומנכלי"ת משרד החינוך לשעבר, עם מנהלי בתי הספר. ח"כ תירוש הציגה בפני המנהלים את תוכניתה "יש פתח תקווה" שהגתה לפתרון המצב, ומיועדת להביא למצב שבו בתחילת שנה"ל יימצא פתרון לימודי לכל יוצאי אתיופיה בפתח תקווה.

ח"כ תירוש אמרה לקראת הפגישה כי "אחרי שהפופוליזם הרים ראש השבוע, אני מקווה שיישמע קול ההקשבה וההתחשבות. הביקורת שנשמעה כלפי המנהלים השבוע לא התבססה על מידע אלא בעיקר על חוסר הקשבה הדדית. אני מביאה איתי תוכנית פשרה, ואעשה כל שביכולתי כדי שהתוכנית תתקבל ונוכל להוריד את הטונים מצד אחד, ומצד שני שכל התלמידים יוצאי אתיופיה יקבלו מקום ראוי, שוויוני ומתאים להם לשנה הקרובה".

תירוש אמרה היום לוואלה! חדשות כי החליטה לצאת להגנת בתי הספר לאחר שהגיעו לידיה הנתונים לפיהם "בבית הספר ש'לא מוכן לקבל יוצאי אתיופיה' למדו בשנה האחרונה 17 תלמידים יוצאי אתיופיה". לדבריה, האתיופים למדו בבית הספר למרות שלא עברו את בחינות הסף של בית הספר, ונקלטו רק "מהסיבה של רצון לחיזוק וקליטת האוכלוסיה נטו".

ביום חמישי האחרון תקף נשיא המדינה שמעון פרס את בתי הספר בפתח תקווה המסרבים לקבל תלמידים אתיופים. לדבריו, "ההתנגדות לקלוט תלמידים אתיופים לבתי ספר זו חרפה שאף אדם בישראל לא יכול להשלים".

עדכון ראשון: 08:35

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully