וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנב מהרמטכ"ל - לואיס מסקוטה מרעננה

יהושע בריינר

19.8.2009 / 16:00

הותר לפרסום שמו של החייל שגנב מלשכת הרמטכ"ל כלי נשק וכרטיסי אשראי - רב"ט לואיס מסקוטה, תושב רעננה. חייל ששרת עמו: "זה מפתיע, הוא קטן ושקט"

החייל החשוד כי גנב את פרטי כרטיס האשראי של הרמטכ"ל גבי אשכנזי ומכר נשקים מלשכתו, הוא רב"ט לואיס מסקוטה, כך הותר אחר הצהרים (רביעי) לפרסום. רב"ט מסקוטה חשוד כי גנב שלושה כלי נשק, שני רובי M-16. את אחד מהרובים חשוד מסקוטה כי לקח מחייל ששמר בבסיס הקריה, לאחר שהיכה אותו בפניו. כמו כן, הוא חשוד כי גנב אקדח עתיק השייך לרמטכ"ל שניתן לו על ידי גנרל אמריקאי.

חייל ששרת עם מסקוטה בבסיס הקריה, סיפר לוואלה! חדשות כי "מדובר בחייל קטן ושקט, שלא התלבט באופן יחסי. כמו הרבה חיילים פה, ידענו שגם לו יש בעיות כלכליות". לדבריו, "התפלאנו לשמוע שדווקא החייל עם המבטא הארגנטינאי מואשם בכך שכמעט גרם למותו של חייל אחר".

מסקוטה חשוד כי סחר באמצעי הלחימה הללו, וכן בעבירה של הונאה בכרטיסי אשראי. הוא חשוד שהעביר את פרטי הכרטיסים למספר חשודים, ממנו הוצאו כ-2,000 שקלים. מקורביו של רב"ט מסקוטה סיפרו לוואלה! חדשות כי מדובר בבן למשפחה קשת יום. הוא ומשפחתו עלו ארצה לפני כארבע שנים מארגנטינה, ומסקוטה נאלץ לעבוד בעבודות שונות על מנת לסייע לאביו העובד בקצביה ולאימו העובדת כפועלת ניקיון. כזכור, גם אחד מחמשת אחיו של מסקוטה, קטין בן 17, חשוד כי סייע לו בחלק מן העבירות.

שני כתבי אישום כבר הוגשו

מוקדם יותר היום הוגשו כתבי אישום נגד נאשף סדיר, בן 20 מקלאנסווה ומוחמד מג'דלה, בן 22 מתל אביב, בגין שורה של עבירות נשק בפרשה. מג'דלה נאשם גם בהונאה בפרשת חיוב כרטיס האשראי של הרמטכ"ל. על אף שמדובר בכרטיס האשראי שלו, אשכנזי עצמו אינו מופיע ברשימת העדים במשפט.

מפרטי החקירה של המעורבים בפרשה, שחשפה את הקלות שבה הגיע חייל צה"ל לחפציו האישיים של הרמטכ"ל, עולה כי בכרטיס האשראי השתמשו לא רק תושב באקה אל גרבייה, אלא גם קופאיות שעבדו עימו בקצבייה. לדברי המשטרה הצבאית, אותן קופאיות הודו כי עשו שימוש בכרטיס, אולם בשלב זה לא ברור האם ידעו מי בעליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully