וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון בסיור בשומרון: "לשקול חזרה לחומש"

17.8.2009 / 13:32

4 שנים אחרי ההתנתקות קרא המשנה לרה"מ לשקול יישוב מחדש של אחת ההתנחלויות שפונו. גם השר אדלשטיין הצטרף לקריאה. אלי ישי: "אין דבר כזה מאחזים בלתי חוקיים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק)

המשנה לראש הממשלה, השר משה יעלון אמר היום (שני) במהלך ביקור שערכו מספר שרים במאחזים באזור השומרון, כי "על ממשלת ישראל לשקול לשוב לחומש". עוד אמר יעלון כי "אין ספק שההתנתקות לא רק שנתנה גיבוי לטרור, אלא נתנה גיבוי לאיסלם הג'יהאדיסטי. כשמדברים על עוד נסיגה ועוד ויתור, יוצא שב-16 השנים האחרונות, שיתפנו פעולה עם הפתח ולעיתים עם חמאס ליישום תורת השלבים של פתח".

"אין מאחזים בלתי חוקיים"

השר יולי אדלשטיין היה יותר תקיף ואמר כי "הדרך למתן תקווה לאחר הטעות של ההתנתקות, זה בהקמת חומש מחדש מתוך הבנה שהטעות שנעשתה יכולה לבוא לידי תיקון. לאחר שנעבור את המכשול הראשון, מבחינת הסברה בעולם על עצירת הבנייה נתפנה לטפל בחזרה לחומש".

מוקדם יותר אמר השר אלי ישי (ש"ס) שהצטרף אף הוא לסיור כי "לא נכון לומר שאנחנו מסיירים במאחזים בלתי חוקיים. אנחנו מסיירים ביישובים חוקיים, שאושרו על ידי ממשלות ישראל, מהתקופה של יצחק רבין ועד לפני כמה שנים". המועצה האזורית שומרון מקיימת את הסיור כדי לשנות את מדיניות הממשלה בנוגע לעצירה מוחלטת של הבנייה בהתנחלויות ובנוגע לתוכנית פינוי המאחזים.

בסיור שארגנה המועצה האזורית שומרון ואשר כלל כאמור בין היתר את ההתנחלות המפונה חומש, השתתף גם השר דניאל הרשקוביץ'. השר ישי הוסיף כי "יש כאן אי הבנה מאוד משמעותית, אי אפשר לסלף דברים ולהפוך יישובים חוקיים כדת וכדין לבלתי חוקיים. אם רוצים לעקור יישובים שיביאו לאישור ממשלה ויבדקו אם יש להם רוב, אבל כדאי שעם ישראל יידע את האמת, יש לי פרוטוקולים של ישיבות ממשלה, שאישרו את הקמת היישובים הללו".

עוד אמר השר ישי כי "הביקור שלנו נועד לחדד את האמת. יש צורך חיוני ביותר להקים ועדת שרים בראשות שר המשפטים, שתבחן את כל אורח החיים והתנאים ביישובים הללו באופן אמיתי. היום מציגים את כל מי שאומר שהיישובים חוקיים, או שהפלסטינים לא רוצים שלום כימין קיצוני. צריך לומר את האמת שהצד הפלסטיני חפץ בהשמדתנו".

השר יעלון גילה במהלך הסיור, כי שר הביטחון אהוד ברק התחייב לבחון את התשובות שמעביר משרדו במהלך הדיונים שמתקיימים בבג"ץ בנושא פינוי המאחזים.

השר הרשקוביץ' אמר כי "לא יעלה על הדעת להעלות שאלה על זכויות ההתיישבות של יהודים בארץ ישראל כמו שלא שואלים אם מותר להתיישב במוחרקה או שהגרמנים לא מבקשים רשות להתיישב ביער השחור".

"לפעול להכשרת היישובים בגדה"

אחד ממנהיגי המתנחלים, זאב חבר (זמביש) אמר לשרים כי התשובות שנותנת המדינה לבג"ץ בעניין המאחזים הבלתי חוקיים, מובילות לכך שבית המשפט מחייב את המדינה לקבוע מועדים לפינוי המאחזים וביניהם גם יישובים שחסרה להם חתימה אחרונה לפני האישור לעלייה על הקרקע. לדברי חבר, "יישובים רבים שאין להם תב"ע (תוכנית בנייה עירונית) בתוקף, דינם יהיה להיהרס. משום כך צריך להתערב ולשנות את התשובות לבג"ץ".

על דברי חבר השיב השר יעלון כי "הנושא (תשובות המדינה לבג"ץ. פ.ו) עלה בפני ראש הממשלה ובפני שר הביטחון, והאחרון התחייב לבחון שוב את מדיניות התשובות לבג"ץ ולהציג זאת בפני ראש הממשלה". עוד אמר יעלון כי "לא ייתכן שהמדינה תודיע לבג"ץ שבכוונתה להוריד יישובים משום שלא קיבלו את האישורים להקמתם. במקום זאת, יש לומר לבג"ץ שהמדינה תפעל להכשרת היישובים".

לפני מספר חודשים מתחה נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש ביקורת על מדיניות הממשלה בטיפול המאחזים הבלתי חוקיים ואמרה כי תשובות המדינה בנושא הן "כלליות, לא קונקרטיות ולא פרטניות".

אנשי המועצה האזורית שומרון מציגים לשרים את מה שהם מגדירים כ"אבסורד העצירה המוחלטת של הבנייה". בין היתר טוענים אנשי המועצה כי יש קושי בבניית גני ילדים וכיתות חדשות וכן קיימת עלייה דרמטית במחירי הנדל"ן. לדברי נציגי המועצה, "בערים רבות בישראל חסרה חתימה כזאת או אחרת ולמרות זאת אף אחד לא חושב לפנותם".

תנועת שלום עכשיו מסרה בתגובה לסיור השרים כי "דברי השרים בסיור המאחזים חמורים ומסוכנים ומשמעותם סטירת לחי לשלטון החוק. רק בישראל שרים בממשלה קוראים לצפצף על חוקי המדינה במטרה לקדם את המשך התרחבות ההתנחלויות". עוד נמסר מהתנועה כי "הקמת המאחזים בשטחים חמורה לא פחות מפרשת השוחד בה הורשע בניזרי. אך מבחינת יו"ר ש"ס, החוק אינו צריך לחול על מקורביו הפוליטיים והאידיאולוגים אשר ראויים לחנינה ולחסינות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully