וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: "אולי אשנה דעתי על המאגר הביומטרי"

שר הפנים, שתמך בהקמת המאגר, אמר כי הוא אינו חושש לשנות את דעתו בנושא, "בשל מורכבותו". השר איתן: "אתם מפחידים את הציבור"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

המאבק על חוק המאגר הביומטרי נמשך, כאשר הזירה הנוכחית היא על דעת הקהל, על דעתם של המומחים ועל תמיכת חברי הכנסת. בדיון שנערך היום (רביעי) במרכז הבינתחומי בהרצליה, השתתפו שר הפנים אלי ישי, חבר הכנסת מאיר שטרית והשר מיכאל איתן.

השר ישי אמר בדיון כי הוא לא חושש לשנות את דעתו לגבי המאגר הביומטרי. "הנושא חשוב מאוד. אני לא חושש לשנות את דעתי. בעיני זה לא פסול. מותר לאדם לשנות את דעתו. אין ספק שהדיון פה מאוד מורכב".

ישי הוסיף כי "אני משוכנע שהציבור לא מספיק יודע מה המשמעות של המאגר, הן בצדדים השליליים, והן בחיוביים. ולכן, כשהשר איתן פנה אלי, אמרתי לו שאני מוכן לשמוע. ושמעתי. אני מכיר את החוק גם כשר פנים לשעבר, אך עדיין לא מספיק".

הקמת צוות מומחים

ישי סיכם ואמר כי "אני פתוח ומוכן להקמת צוות של מומחי אבטחת מידע שישבו ויעלו כל רעיון על מנת להרגיע עשרות אחוזים בחברה הישראלית. כי זה נושא מהותי מאוד, ומקרה הזה שהוא רגיש ובעייתי ועדין, צריך לראות איך אנחנו בודקים ועושים את הכל כדי שגם בעתיד, המאגר יהיה מוגן, איך אנחנו מספקים לעצמנו ולאזרחי מדינת ישראל הגנה כך שבמאגר לא יעשה שימוש לרעה".

ח"כ מאיר שיטרית, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת הדנה בחוק, שהשתתף בדיון אמר כי "בישראל קיימים מאגרים המכילים פרטים על מאות ואלפי אזרחים ואין עליהם שום הגנה ושום חוק. אתם מפחידים את הציבור". לדברי שיטרית אין ויכוח על הצורך בתעודות ביומטריות, הוויכוח הוא על המאגר. לדבריו רמת התיעוד בישראל היא מהנמוכות בעולם והאזרחים במדינה חיים בסיכון בגלל "הקלות הבלתי נסבלת של זיוף תעודות הזהות הישראליות".

השר מיכאל איתן אמר כי המאבק עדיין לא תם על המאגר הביומטרי. "גם בבריטניה שינו את ההחלטות וסגרו את המאגר לאזרחים. דעת הקהל יכולה להשפיע על התוצאות. הבעיה במאגר מתחילה באי הנוחות של כל אדם. גם ליד כור גרעיני אנשים לא רוצים לגור, ועכשיו רוצים להכריח את כל אזרח ישראל לגור ליד כור גרעיני שכזה. כשמאיר שטרית מדבר על טובת אזרחי ישראל, ראוי שקול הציבור יישמע ויישמע היטב. שטרית טוען שמי שמתנגד לחוק אלה ארגונים אזרחיים. אין כאן חקיקה שאתה מרגיש שיש לך גיבוי ציבורי רחב. תחכה – אל תמהר!"

לפני שבועיים אישרה ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת אישרה לקריאות שנייה ושלישית את "החוק הביומטרי". לפי הצעת החוק, עליה תצביע מליאת הכנסת, "כל תעודות הזהות והדרכונים של אזרחי המדינה ישודרגו ל'תעודות חכמות' שיכילו שבב אלקטרוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully