וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: יש להפריד האם המרעיבה מילדיה

פרקליטות המדינה דורשת בנוסף שהרשויות יפקחו על ילדי האם האחרים וכי תעבור בדיקה פסיכיאטרית נוספת. אתמול הוגש כתב אישום נגד האם בגין "התעללות בחסר ישע"

גדעון צנטנר

(צילום ארכיון: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

פרקליטות המדינה דרשה היום (רביעי) מבית המשפט המחוזי בירושלים להעביר את האם המואשמת בהתעללות בילדה מביתה שבמאה שערים בעיר, ולהשאירה במעצר בית במקום אחר. נציגי הפרקליטות ביקשו בנוסף כי הרשויות יפקחו על ילדי האם בשל החשש מפגיעה גם בהם. בנוסף, עלתה דרישה לבדיקה פסיכיאטרית נוספת, שתבחן את מצבה הנפשי של האם.

אתמול הוגש כתב אישום נגד האם. כתב האישום החמור חשף מסכת ארוכה של התעללות מצד האם בבנה וניסיונות חוזרים ונשנים להונות את אנשי הצוות הרפואי. מכתב האישום עולה כי במהלך התקופה שבין פברואר 2008 ליולי 2009 נהגה הנאשמת להתלונן בפני אנשי הצוות הרפואי שטיפלו בבנה בבתי החולים הדסה הר הצופים והדסה עין כרם כי הוא סובל מהתופעות שלהלן: חום גבוה, קשיי עיכול, הקאות, כאבי בטן ופגיעות בעור.

כמו כן, נהגה האם למסור לאנשי הצוות הרפואי נתונים כוזבים אודות תופעות אלה ולעתים אף לגרום להן והכל תוך הונאת אנשי הצוות הרפואי, שקיבלו, עקב כך, שורה ארוכה של החלטות שגויות בעניין הטיפול בילד. בעקבות אותם דיווחים אושפז הבן בבתי חולים לתקופות ארוכות, קיבל טיפול רפואי מיותר, מכאיב ומסוכן שכלל בין היתר – מתן תרופות, הזנה באמצעים חודרניים שונים (זונדה המוחדרת לקיבה דרך האף), והזנה באמצעים חודרניים שונים.

בלבול פסיכיאטרי

האם לא הסתפקה בכך והיא אף נהגה לחבל בטיפול התזונתי שקיבל בנה באשפוזיו השונים באמצעות מסירת דיווחים כוזבים על הקאות וכאבי בטן מהם סבל. בנוסף, נהגה הנאשמת לנתק את בנה מאמצעי הזנה ועירוי שונים (אינפוזיה, זונדה, וצינור הזנה ישירה לקיבה- PEG) אליהם חובר במהלך אשפוזיו, כל זאת כדי למנוע את הזנתו של בנה וכן כדי ליצור מצג שווא בפני הצוות הרפואי לפיו הוא סובל מחוסר יכולת לעכל מזון בכל דרך ואשפוזו בבית חולים הכרחי.

האם נהגה גם לחבל בגופו של בנה בכך ששפשפה את עורו בחוזקה וכן בדרכים נוספות וגרמה לפגיעות בו. באחד ממקרים אלו, נטלה הנאשמת פיז'מה עם כפתורי מתכת, שפשפה באמצעותה את גופו של בנה וגרמה לפציעת עורו ולכאב רב.

בתחילה העריכו חוקרי המשטרה כי האם סובלת מתסמונת מינכהואזן אולם בשבוע שעבר קבע הפסיכיאטר יעקב וייל כי "האם המרעיבה" מירושלים לא מסכנת את ילדיה, והיא כשירה לעמוד לדין. וייל, שמונה לערוך לאם את בדיקת הכשירות, קבע גם כי האם אינה סובלת מתסמונת "מינכהאוזן באמצעות שליח". מאוחר יותר חזר בו וייל מהצהרתו, והצהיר כי הדברים "זקוקים לבדיקה נוספת".

בתחילת השבוע הגיעה האם לחקירת המשטרה, לאחר שבשבוע שעבר לא התייצבה למועד החקירה שנקבע לה בתואנה כי "לא חשה בטוב". האם שוחררה למעצר בית, לאחר שלפני עשרה ימים דחה בית המשפט המחוזי בירושלים את הערעור שהגישה הפרקליטות. טרם החלטתו ציין השופט, רפי כרמל כי הוא לא רואה כל סכנה לילדיה של האישה כל עוד הם בליווי מבוגר. כרמל הוסיף כי "לא ייתכן שהאם תטביע את ילדיה באמבטיה" והביע דעתו כי "התיק יצא מכל פרופורציה".ביום שישי האחרון שוחרר בנה של "האם המרעיבה" מבית החולים בו היה מאושפז. מבית החולים נמסר כי מצבו הבריאות של הילד תקין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully