וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע ירי בת"א: "ידי שרי ש"ס מגואלות בדם"

פנחס וולף ואייל דץ

2.8.2009 / 8:00

אנשי הקהילה ההומו-לסבית וחברי כנסת הגיבו בזעם לאירוע הירי במרכז של הקהילה ההומו-לסבית בתל אביב. הותרו לפרסום שמותיהם של ההרוגים: יניב כץ, בן 26 מגבעתיים וליז טרובישי, בת 16 וחצי מחולון. ש”ס: ”רצח מנוגד לדרכה של תורה”

יותם רונן

(צילום: נועם כהן, עריכת וידאו: רן צימט)

הותרו לפרסום שמות שני ההרוגים בפיגוע הירי אמש (ראשון) במרכז הנוער ההומו-לסבי ברחוב נחמני בתל אביב. ליז טרובישי, תושבת חולון בת 16 ויניב כץ, תושב גבעתיים בן 26, נהרגו לאחר שאלמוני לבוש שחורים נכנס למקום וירה לעברם.

כמה שעות לאחר פיגוע הירי, הגיעו אלפי בני אדם לעצרת לזכר הנרצחים. המפגינים נשאו שלטים בגנות ההסתה נגד הומוסקסואלים וקראו קריאות נגד שרי ש"ס. ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) הגיע לזירת פיגוע הירי בתל אביב, כדי לחזק את ראשי האגודה ההומו-לסבית והפעילים והביע צער עמוק ותדהמה על ההתקפה. לדברי הורוביץ, "זוהי ההתקפה החמורה ביותר נגד הקהילה הגאה בישראל אי פעם". בהפגנה ספונטנית שארגנה הקהילה, הוסיף ח"כ הורוביץ כי "הרוצח יחטוף מנה אחת אפיים מקהילה שהיא גאה וחזקה. התירו את דמנו, אבל אנחנו לא נחזור לארון".

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, השוהה בחו"ל, עודכן באופן שוטף לאורך כל אירוע הירי אמש נגד הקהילה ההומוסקסואלית והנחה את אנשי העירייה להעניק את כל הסיוע האפשרי לנפגעים באירוע ולחברי הקהילה בעיר. חולדאי אמר כי, "ת"א מהווה מאז הקמתה מעוז של פלורליזם, סובלנות ופתיחות ואיש לא יצליח לפגוע באופייה של העיר. נמשיך להעניק לקהילה הגאה בית חם בעירנו וניאבק על זכותו של כל אדם לחיות את חייו בעיר על פי אמונתו ומצפונו".

אמש סמוך לשעה 23:00 נכנס לעבר מרכז האגודה לזכויות הפרט לנוער הומו-לסבי בתל אביב הולך רגל לבוש שחורים, פתח בירי לעבר הנוכחים ונמלט מהמקום. מהירי נהרגו שני בני אדם ועוד 10 נפצעו.

יו"ר האגודה לזכויות הקהילה ההומו-לסבית, מייק האמל אמר כי "לכל מי שחשב שהגענו למנוחה ונחלה ושיש שוויון לקהילה ההומו-לסבית בישראל, אז בואו נזכיר לשר בניזרי ואנשים מסוגו שיש כאן שתי גופות מונחות על הרצפה. הדם הזה הוא על ידיהם כמו על ידי כל מי שמסית כנגד הקהילה".

במהלך העצרת נשמעו קריאות גם נגד מפלגת ושרי ש"ס. חלק מהמפגינים אמרו כי "ידיהם של שרי ש"ס שהסיתו מגואלות בדם". איתי פנקס, יו"ר לשעבר של האגודה לזכויות הקהילה ההומו-לסבית אמר כי "זהו יום שחור לחברה הישראלית. כשישקע האבק מהאסון הזה הרבה אנשים יצטרכו לעשות חשבון נפש כולל שרים בממשלה שמסיתים שנים כנגד הקהילה ויש להם חלק באירוע הזה".

שמעון שירזי מפיק אירועים בולט בקהילה אמר לוואלה! חדשות: "אני מזועזע. אני מקווה שזה לא סימן לגל הומופוביה שמגיע. אני חושב שכל הקהילה צריכה להיות מאוחדת אסור שהאירוע יחזיר אותנו למרתפים".

"מי שביצע את הפיגוע הוא תואם טליבן"

יו"ר מרצ, חבר הכנסת חיים אורון הביע שאט נפש וזעזוע עמוק מהרצח שאירע במרכז של הקהילה ההומו-לסבית ברחוב נחמני בתל אביב ואמר: "האלימות, הקנאות והעדר הסובלנות בחברה הישראלית הגיעו לשלב מייאש ורצחני. על החברה בישראל להבין כי היא בדרך לתהומות ועל השיח הציבורי להתנקות לאלתר מיסודות של שיסוי והסתה שהפכו רווחים".

ח"כ ניסים זאב (ש"ס) הגיב הלילה לאירוע הירי ואמר לוואלה! חדשות כי "המקרה הוא מזעזע ביותר ואני רוצה להאמין שאין קשר בין הירי לבין השתייכותם של הנוכחים לקהילה ההומו-לסבית. אולי מדובר באדם לא שפוי שעשה זאת בלי קשר לזהותם, ויתכן ומדובר במחבל שבא לרצוח יהודים ונקלע לאזור הזה ולכן צריך לנקוט במשנה זהירות כאשר מוציאים את הכעס כלפי חברי כנסת. אני מקווה שהרוצח יועמד לדין כמו כל רוצח ואני מאמין שהמשטרה תעשה את עבודתה".

לגבי הטענות של הקהילה ההומו-לסבית על ההתבטאויות החריפות של חברי כנסת מש"ס, אמר זאב כי, "כל נושא שיש בו אלימות או רצח הוא מזעזע. הלוא ישראל אף על פי שמומר ישראל הוא, ורצח גם כלפי גויים אסור, בוודאי גם כלפי יהודי שיש לו נטייה כזו או אחרת. כמובן שאנחנו נגד מתן לגיטימציה לדרך חיים שכזו אבל חלילה וחס לבצע רצח מתועב שכזה".

מסיעת ש"ס נמסר כי "אנו מגנים כל שימוש באלימות. מן הראוי לאתר את המפגע במהירות ולמצות עמו את החקירה והדין. רצח כמובן מנוגד לדרכה של תורה וכל פגיעה מנוגדת לדת ישראל".

השתתפו בהכנת הכתבה: נעמה טלמור ואיילה חננאל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully