וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: החל משפטם של 100 מיריבי אחמדינג'ד

בית משפט בטהרן החל לדון באישומים נגד גורמי אופוזיציה, שהפגינו נגד תוצאות הבחירות במדינה. העונש המירבי שצפוי להם: מוות

משפטם של כמאה אנשי אופוזיציה באירן, שנעצרו במהלך ההפגנות נגד תוצאות הבחירות במדינה, נפתח הבוקר (שבת) בבירה טהרן. לפי סוכנות הידיעות האירנית "פארס", הם מואשמים בין השאר בפגיעה בביטחון המדינה, התפרעות והרס רכוש ציבורי. בין הנאשמים הבכירים: סגן הנשיא לשעבר מוחמד עלי אבטחי, סגן שר החוץ לשעבר מוחסיין אמינזאדה ומזכיר הממשלה לשעבר עבדאללה רמזנזאדה.

אתמול דחתה אירן בתוקף ביקורת של מדינות במערב על דיכוי המחאות של מפגיני האופוזיציה. לדברי שר החוץ מנושהר מותקי, המדינות האלה, ובייחוד בריטניה, התערבו בגלוי ובחשאי בהליך הבחירות והסיתו מפגינים לצאת להפגנות אלימות, שהסתיימו במעשי רצח.

ביום חמישי עצרה המשטרה באירן מתאבלים שהתאספו בבית הקברות בטהרן כדי לחלוק כבוד לקורבנות המהומות שבעקבות הבחירות. אלפים התאספו סביב קברה של הצעירה נדא, שהפכה לסמל המאבק לאחר שנורתה למוות ברחוב על ידי כוחות המיליציה של המשטר. "שוטרים לפיזור הפגנות הגיעו לבית הקברות והם מפזרים את הקהל", אמר עד ראייה.

לבית הקברות הגיע גם מנהיג האופוזיציה מיר חוסיין מוסאווי, אך לדברי עד ראייה, המשטרה הכריחה אותו לעזוב את המקום. עדי ראייה הוסיפו כי עם הגעתו לבית הקברות, נקהלו מתאבלים רבים סביב מכוניתו כשהם שרים: "מוסאווי, אנחנו תומכים בך".

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully