וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העוקץ הניגרי - תיק ההסגרה הגדול בארץ"

עדי שמחוביץ

23.7.2009 / 14:01

הפרקליטות הגישה לביהמ"ש בקשה להסגיר לארצות הברית 11 צעירים המואשמים בהונאת קשישים בעשרות מיליוני דולרים. הם סיפרו להם שזכו בלוטו ודרשו תשלומים שונים

הפרקליטות הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשת הסגרה לארצות הברית של 11 צעירים המעורבים בפרשת "העוקץ הניגרי 2". לפני שבוע הוגש כתב אישום בארצות הברית נגד הצעירים בגין עבירות הונאה. מהעתירה להסגרתם של הצעירים, שהוגשה על ידי עו"ד טל ורנר-קלינג מפרקליטות המדינה, עולה כי הצעירים הקימו והפעילו רשת עבריינית מתוחכמת ורחבת היקף של הונאת קשישים תושבי ארצות הברית. בארבע השנים האחרונות קיבלו הצעירים במרמה מהקשישים סכומים המצטברים לכדי עשרות מיליוני דולרים.

ההונאה פעלה כך: הצעירים רכשו העתקים של טפסי לוטו בארצות הברית ועליהם שמות, כתובות ומספרי טלפון של מי שרכש את הטופס. לאחר שהציגו את הטפסים, התקשרו הצעירים לרוכשים, רובם קשישים מעל גיל 75, והציגו בפניהם מצג שווא לפיו זכו בסכום כסף גבוה בהגרלת הלוטו. כדי לקבל את הכסף, אמרו הצעירים לקשישים, עליהם לשלם תחילה אלפי דולרים כתשלומי מס ותשלומים אחרים. רבים מהקשישים נפלו קורבן למצגי השווא של המשיבים והתפתו לשלוח את סכום הכסף הדרוש, שהגיע לסכום של מאות אלפי דולרים. בסך הכל הרוויחו הצעירים מההונאה עשרות מיליוני דולרים.

ממשרד המשפטים נמסר כי מדובר בתיק ההסגרה הגדול ביותר שהיה עד כה בישראל: "מעשי המרמה בהם מואשמים המשיבים בארצות הברית הם חמורים ביותר, והם צפויים שם, אם יורשעו, לעונשי מאסר ממושכים. התחכום הרב שהפגינו המשיבים, הפיכת גזילת רכושם של קורבנותיהם הקשישים למקור מחיה יומיומי, תכנון מסכת המרמה, חוסר כל מעצור מוסרי שהוא בהוצאת מזימתם אל הפועל ונחישותם של המשיבים הינם כמעט חסרי תקדים בהיקפם ובחומרתם", כך נכתב בבקשה לעצור את הצעירים עד תום ההליכים נגדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully