וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים לבג"ץ: הדיחו המפקד שהפקיר את בננו

22.7.2009 / 0:01

3 שנים לאחר שנפל בלבנון, יעתרו היום הוריו של קובי סמילג לבג"ץ כדי שיורה לרמטכ"ל להדיח את מפקדו. "בשעות בהן הוא היה לכוד בצריח, לא הוגש לו טיפול רפואי ולא נעשה דבר לשמר את חייו"

הוריו של לוחם השריון קובי סמילג שנהרג במלחמת לבנון השנייה, יעתרו היום (רביעי) לבג"ץ בדרישה לחייב את הרמטכ"ל להדיח מצה"ל את רס"ן אלי מיכאלסון, שהיה סגן מפקד גדוד 52 בזמן המלחמה. לטענתם, הסמג"ד היה האחראי הישיר למותו של בנם, שנלכד בתוך צריח טנק שנפגע ממטען, ונשאר לכוד במשך כשלוש שעות. לדברי ההורים, במהלך אותן שעות לא נעשה ניסיון אמיתי לחלץ את בנם או לטפל בו.

ההורים השכולים מסתמכים על הממצאים והמסקנות הכלולים בדו"ח צוות הבדיקה של המקרה, בראשות אלוף גרשון הכהן, שהגיש את מסקנותיו לרמטכ"ל לפני כחודש. הם טוענים לכישלון "ערכי,פיקודי ומקצועי" של מיכאלסון במהלך מלחמת לבנון השנייה.

ההורים טוענים כי על פי עדויות במקום, בנם היה בהכרה מלאה ואף זעק: "תוציאו אותי מכאן, שורף לי". בעתירה טוענים ההורים באמצעות פרקליטם שלומי ציפורי, כי בנם הופקר וננטש על ידי הסמג"ד שהיה האחראי על פעולות החילוץ, וכי פעולות החילוץ החלו מאוחר מדי ונעשו באופן בלתי מקצועי ונרפה.

"במשך שלוש השעות בהן היה המנוח לכוד בצריח הטנק לא נעשו ניסיונות של ממש לחלצו. בחלק מהזמן הוא אף ננטש והופקר. במשך כל הזמן בו היה המנוח לכוד בצריח, לא הוגש לו טיפול רפואי ולא נעשה דבר על מנת להקל על סבלו ולשמר את חייו", נכתב בעתירה.

אביו של קובי, אליעזר סמילג, אמר שקבלת העתירה עשויה להקל במעט על כאב המשפחה: "שום דבר כבר לא יחזיר את קובי לחיים ולא יקל עליו אפילו בדקה מהתופת של שלוש שעות בהן היה לכוד חסר אונים, פצוע ומדמם. אך בקבלת העתירה ובנקיטת צעדים פיקודיים כנגד הסמג"ד, יהיה אולי משום תיקון קל של עלבון הנטישה וזילות חייו וסבלו של בני. אני רוצה לקוות שמאבקנו יביא לכך שהערך של חילוץ וטיפול בפצועים יהפוך לציווי ולא המלצה".

דובר צה"ל מסר בתגובה לעתירה, כי "צוות בדיקה בדיקה מיוחד בראשות האלוף גרשון הכהן בחן את אירוע מותו של סמילג ז"ל ובתוך כך את תפקוד הסמגד. הצוות מצא שהקצין פעל על פי הנהלים ובהתאם למצופה ממנו בהתחשב בתנאי שדה הקרב. האלוף הכהן פגש את משפחתו של סמילג ומסר לה בפירוט רב את מסקנות הבדיקה. על מנת לקבל תמונה מלאה ביחס לאירוע ולאור סוגייה שהועלתה על ידי המשפחה, הורה הרמטכ"ל לכהן באופן חריג לבחון את המקרה בפעם הרביעית, והרמטכ"ל קיבל את מסקנות הבדיקה במלואן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully