וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נוהל 'גדרה-חדרה' איננו חוקי"

אייל דץ

20.7.2009 / 11:22

הנוהל המגביל את חופש התנועה למבקשי מקלט בישראל יעמוד היום למבחן בבית המשפט. ארגוני זכויות אדם ידרשו בדיון לשחרר פליט סודני שהפר את תנאי הנוהל

נוהל "גדרה-חדרה" יעמוד היום (שני) למבחן משפטי. בדיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב יטענו ארגוני זכויות אדם כי הנוהל, לפיו רשאית המדינה להגביל את חופש התנועה למבקשי מקלט בישראל רק לתחום שמצפון לחדרה ומדרום לגדרה, איננו חוקי.

הדיון היום יעסוק בדרישה לשחרורו ממעצר של חסן אדם בחיט, פליט סודני שנמלט לישראל ב-2007, לאחר שהכפר שבו הוא התגורר בסודן הושמד על ידי השלטונות. במסגרת מבצע של יחידת "עוז" של רשות ההגירה, בחיט נעצר לאחר שהפר את ההוראה ויצא מגבולות "גדרה-חדרה". בחיט עצור כרגע בבית המעצר "גבעון".

"אנו טוענים כי בניגוד לעמדת המדינה לפיה מדובר במסתננים שאפשר להענישם בחומרה, מדובר בפליטים שמדינת ישראל מחויבת להגן עליהם", אמר לוואלה! חדשות עו"ד איתמר מן המייצג את בחיט. לדבריו, "במסגרת ההגנה שהמדינה מחויבת להעניק להם, היא גם מחויבת לאפשר להם חופש תנועה בכל רחבי הארץ. אנו טוענים שנוהל 'גדרה-חדרה' איננו חוקי. הוא מעולם לא הובא לידיעת הציבור ולא פורסם. אנחנו מתכוונים לטעון היום נגד חוקיותו של נוהל זה ודורשים לשחרר את בחיט ואת הפליטים הנוספים שנעצרו".

במסגרת דיון מיוחד בוועדה לזכויות הילד שנערך לפני שבועיים, דנו חברי הכנסת בין היתר בנוהל המגביל. הדיון התנהל בנוכחות יו"ר הוועדה, ח"כ דני דנון, יוזם הדיון ח"כ ניצן הורביץ וחברי הכנסת אילן גילאון, דב חנין. כמו כן נכחו בדיון נציגי משרד הפנים, המשפטים והבריאות, המועצה הלאומית לשלום הילד, רשויות מקומיות ונציגי ארגונים ועמותות סיוע לעובדים זרים ולפליטים.

אליעזר בר שדה, נציג עיריית ערד, תקף בדיון את הנוהל ואמר: "לפי התקנה, הכל טוב כל עוד 'מדינת תל אביב' לא נושאת בנטל. אנחנו נמצאים כאן בגלל לחצים של עיריית תל-אביב שנמאס לה לקלוט את הפליטים. בערד יש 1,300 פליטים שהגיעו לעבוד במלונות ים המלח, מתוך 23,000 תושבים. 5% מתושבי ערד הם פליטים שהתיישבו בערד שמפתחים תת תרבות משל עצמם. מצפים מאיתנו לקלוט את הפליטים אך לא נותנים לנו תקציבים וכלים להתמודד עם הבעיה".

  • עוד באותו נושא:
  • פליטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully