וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו: חוק הנכבה בדרך לכנסת

פנחס וולף וניר יהב

19.7.2009 / 14:03

הצעת החוק המתוקנת אושרה בוועדת שרים וכעת תועבר להצבעה בכנסת. לפי ההצעה החדשה, החוק יאסור על גופים ציבוריים לציין את הנכבה. טיבי: "הממשלה באטרף נגד ערבים"

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה בצהריים (ראשון) את חוק הנכבה בגרסתו המתוקנת. מזכיר הממשלה צבי האוזר מקדם נוסחת פשרה שמטרתה לפתור את המחלוקת החריפה סביב הצעת "חוק הנכבה", שהעלה ח"כ אלכס מילר מ"ישראל ביתנו".

לפי ההצעה החדשה, החוק לא יאסור לציין את הנכבה ע"י אנשים או גופים פרטיים, אלא יטיל איסור על גופים ממשלתיים או כאלה שזוכים למימון ממשלתי, לארגן או לממן פעילויות בעניין הנכבה הפלסטינית. הצעתו של האוזר זכתה לתמיכה גם מצד "ישראל ביתנו" וגם מצד שרי העבודה והליכוד.

כשהוגשה הצעת התיקון אמר האוזר כי "אין מדינה בעולם שבה יש קבוצת מיעוטים שביום העצמאות של המדינה מבקשת שהמדינה תיפול ושישליכו לים את כל תושביה. עברנו שואה נוראית, למעלה משישה מליון נרצחו. לא יעלה על הדעת שקבוצה תעשה יום זה ליום אבל. השאלה באילו אמצעים צריך לנקוט וזה מצריך בדיקה. יש כל מיני רעיונות איך למנוע את התופעה, ואני מקווה שיימצא פתרון סביר".

ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), מי שהגיש את הצעת חוק הנכבה, הגיב היום (ראשון) על אישורו ואמר, כי "ממשלת ישראל העבירה היום מסר חשוב לכל מי שאינו חפץ ביקרה. מדובר בהחלטה בסיסית אך אמיצה, שכל מטרתה היא להפסיק את הזרמת כספי משלמי המיסים למימון פעילויות שנאה והסתה, המבקשות לקרוא תיגר על זכותנו לחיות בישראל בשלום ובביטחון".

ח"כ טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר בתגובה לאישור הצעת "חוק הנכבה" בוועדת השרים: "זו ממשלה באטרף נגד אזרחים ערבים, השרים מורעלים יותר משוטרי מג"ב הסיסמא המובילה את שרי הממשלה וחברי הכנסת האלו היא 'הכה את הערבי'". ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד) אמר כי "מדובר בחוק של פחדנים גזעניים קטנים, והוא לא ישפיע עלינו. אנחנו אף נעלה את זיכרון הנכבה". לדברי זחאלקה, "זו המדינה היחידה שמחוקקת חוק לשכתוב ההיסטוריה. הם מפחדים מהמילה 'נכבה' כמו שהפושע מפחד מקורבנו".

גם יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, התייחס לאישור הצעת החוק בידי ועדת השרים, ואמר כי "במקום לצמצם את הניכור של האזרחים הערבים, עוסקת הממשלה בהחרפתו". לדבריו, "ראוי לזכור שישראל תשאר מולדתם של אזרחיה הערבים, כמו גם של אזרחיה היהודים, גם בחלוף מפלגת ישראל ביתנו".

ח"כ שלמה מולה (קדימה) הגיב אף הוא בחריפות ואמר כי "ועדת השרים אישרה עוד חוק המכניס טריז בין היהודים והערבים בישראל. מדובר בחוק גזעני מבית היוצר של אביגדור ליברמן שהקים את מפלגתו במטרה לסכסך בין תושבי ישראל היהודים לערבים. מתפלא אני על היועץ המשפטי לממשלה שאישר העברת הצעת חוק גזענית שכזו".

  • עוד באותו נושא:
  • חוק הנכבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully