וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

18 שוטרים נפצעו הלילה בהפגנות החרדים

איילה חננאל, דני ליבר ועדי שמחוביץ

17.7.2009 / 7:20

חרדים התעמתו עם שוטרים בבירה עד שעות הבוקר המוקדמות. 18 שוטרים נפצעו, 50 מפגינים נעצרו. מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב אהרון פרנקו: "הסלמה בהתפרעויות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: רן צימט)

18 שוטרים נפצעו במהלך הלילה (שישי) במספר מוקדים בעימותים עם מפגינים חרדים בירושלים. תשעה שוטרים נזקקו לטיפול רפואי. במהלך ההפגנות, שנמשכו עד שעות הבוקר המוקדמות, נעצרו 50 חרדים .

אמש נפצעו שבעה שוטרים בראשם מפגיעת אבנים שיודו עליהם בידי מפגינים חרדים בעימות שנערך באזור כביש מספר 1, בסמוך לשכונת בית ישראל בירושלים. במהלך הערב נעצרו בידי המשטרה עשרות חרדים בחשד למעורבות בפציעת השוטרים.

מוקדם יותר הגיעו מאות חרדים לעצרת נגד מעצר האם המרעיבה בכיכר השבת בירושלים. מהמשטרה נמסר כי השקט נשמר במהלך ההפגנה. עוד נמסר כי המפגינים חסמו תנועתם של כלי רכב בכמה רחובות בשכונות מאה שערים וגאולה, ובסמוך לכביש בר-אילן. ברחוב מלכי ישראל הובערו פחי אשפה, והוצב שלט המשווה בין רופאי "הדסה עין-כרם", אשר טיפלו בילד, לרופא הנאצי ממחנה אושוויץ, יוזף מנגלה.

מוקדם יותר אמר מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב אהרון פרנקו, במסיבת עיתונאים, כי "ביממה האחרונה ניכרת הסלמה בהתפרעויות החרדים ובאלימות, הן כלפי עוברי העירייה והן כלפי תשתיות ציבוריות". פרנקו ציין כי "מדובר בעיר בירה ולא נעשה מספיק ברמה הלאומית כדי להרגיע את המצב". לדבריו, "אין גורם שפוי בקהילה שקם וקורא נגד התופעה הזאת".

פרנקו הזהיר מהסכנות הנוספות לציבור שטומנות התפרעויות החרדים, ואמר: "הם פירקו רמזורים, ובלי רמזורים עלולות להתרחש תאונות דרכים קטלניות. הם ניתקו מערכות בעמודי חשמל, ואנשים עלולים להתחשמל. לא מצאתי בתנ"ך מקום שבו כתוב שהמעשים האלה מותרים".

עיריית ירושלים פרסמה סיכום של נזקי הרכוש שנגרמו עד כה בידי החרדים המתפרעים. לפי הדיווח, עד כה נפגעו 9 עובדי עירייה וניזוקו שני רכבים עירוניים, שלושה רכבים פרטיים ו-70 רמזורים. עוד דווח כי עד כה הוצתו בעיר 230 מיכלי אשפה ו-24 מכולות. הנזקים לרכוש העיר נאמדים בינתיים בלמעלה מחצי מיליון שקל.

בנוגע לחקירת המשטרה נגד 'האם המרעיבה', אמר פרנקו כי "ישנן ראיות חותכות בפרשה. האם יכלה להשתחרר לפני שבוע בתנאים מגבילים, אם לא הייתה התעקשות מצד המשפחה ועורך דינה, שהתנגד להסתכלות".

במשטרה הביעו חשש שאם תשוחרר האם המרעיבה ממעצר היא תימלט מהארץ. ממשטרת מחוז ירושלים נמסר לוואלה! חדשות כי קיים חשש כבד כי אם בית המשפט יורה לשחרר למעצר בית האם החשודה כי הרעיבה במשך שנתיים את בנה, ינסו חברי הפלג החרדי אליו היא משתייכת (תולדות אהרון), להבריחה מהארץ. עוד נמסר, כי המשטרה נקטה מספר פעולות כדי להגן על הילד המאושפז בבית החולים הדסה עין כרם. זאת ככל הנראה מחשש לא קונקרטי שינסו לחטוף אותו משם. עוד נמסר, כי המשטרה מנהלת את החקירה בתיאום מלא עם גורמי הרווחה בעיר.

במשרד המשפטים הודיעו כי בכוונת פרקליטות מחוז ירושלים לבקש מבית משפט השלום בעיר להאריך את מעצרה של האם. בבקשת הארכת המעצר יובהר כי אם תתקבל חוות דעת מהפסיכיאטר המחוזי ושירות המבחן, לפיה לא נשקפת מהאם סכנה לבני משפחתה, תסכים הפרקליטות להציע לבית המשפט לשחרר אותה באופן מיידי למעצר בית הרחק מירושלים. עם זאת בפרקליטות הדגישו כי עד כה התנגדו באי כוחה של האם לבקשה זו.

"טענות חסרות שחר"

דוד הלוי וראובן בר, עורכי דינה של האם אמרו בתגובה, כי "צוות החקירה מפריח לחלל האוויר טענות חסרות שחר הנעדרות בסיס ואחיזה במציאות. מדובר בספין תקשורתי שנועד ליצור אווירה ציבורית עויינת נגד מרשתנו וכן לייצר טענות סרק חדשות בניסיון להצדיק את המשך מעצרה של מרשתנו. זו דמגוגיה זולה בהתגלמותה. מרשתנו מוחזקת במעצר אך ורק בשל שיקולים פסולים וחרף העובדה שאין כל עילה למעצרה".

שלשום, קיבל בית המשפט המחוזי בירושלים חלקית את ערעורה של האם המרעיבה בו ביקשה לקצר את מעצרה, והחליט לקצרו ביומיים. שלשום הגישה האם ערעור נגד החלטת בית משפט השלום שקבע להאריך את מעצרה עד יום ראשון. בהחלטתו היום, השופט ציין כי שקל "את מכלול הטענות שהועלו על ידי שני הצדדים ובסופו של דבר אם עמדו על הפרק רק פעולות החקירה, ייתכן שהיה מקום לאפשר כבר בשלב זה את שחרורה בתנאים קפדניים, אולם, במסמך שהוגש היום בפני בית המשפט מצויינות פעולות חקירה המצדיקות המשך מעצר".

עם זאת, קבע השופט כי "בשלב הנוכחי יש מקום לצמצם את מספר הימים" והחליט לקצר את מעצרה של האם עד ליום שישי הקרוב. בפרקליטות ובמשטרה שוקלים להגיש נגד האם הצהרת תובע וכתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים בגין התעללות והזנחה של בנה. האם שומרת על זכות השתיקה.

בתוך כך, החרדים בירושלים חידשו בצהריים את ההפגנות במחאה על מעצרה של האם החשודה בהרעבת בנה ובעקבות החלטת ראש העירייה ניר ברקת, להפסיק לספק שירותים לשכונות החרדיות בעיר. במספר מקומות בעיר מתפרעים חרדים ומיידים אבנים. בכל האירועים אין נפגעים, אולם נגרם נזק לרכב חולף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully