וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן הרמטכ"ל הבא: בני גנץ

10.7.2009 / 13:58

אחרי שבועות של דיונים ומחלוקות הגיעו שר הביטחון והרמטכ"ל להסכמה: נספח צה"ל בוושינגטון יהיה סגנו של אשכנזי. האלוף עמוס ידלין יישאר ראש אמ"ן

אלוף בני גנץ הוא סגן הרמטכ"ל הבא. כך סיכמו הבוקר (שישי) שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי, לאחר שבועות ארוכים של מחלוקות ודיונים. גנץ, שמשמש כנספח צה"ל בוושינגטון, ייכנס באופן רשמי לתפקידו החדש בעוד מספר חודשים, במקום הסגן הנוכחי, האלוף דן הראל. עוד סיכמו ברק ואשכנזי, כי ראש אמ"ן אלוף עמוס ידלין יישאר בתפקידו ולא יוחלף בסבב המינויים הקרוב. האלוף גדי אייזנקוט ימשיך בתפקידו כמפקד פיקוד הצפון.

הבחירה בגנץ הושגה לאחר פשרה בין הרמטכ"ל לבין שר הביטחון, כשכל אחד מהם דחף מועמד משלו לתפקיד. אשכנזי העדיף כי אלוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט ימונה לסגנו, לנוכח הקרבה האישית בין השניים. בנוסף, אשכנזי מעריך מאוד את אייזנקוט, לאור עברם המשותף בחטיבת גולני.

לעומת זאת, ברק דחף לתפקיד את מפקד פיקוד הדרום יואב גלנט. אולם אשכנזי התנגד נחרצות למינויו לאור היחסים העכורים עם האלוף. בעקבות הבחירה בגנץ נעשים ניסיונות להשאיר את גלנט בשורות הצבא, היות שאיים לפרוש אם לא יזכה בתפקיד הרם.

בני גנץ, בן 50, פיקד בעבר על יחידת העלית שלדג ובהמשך מונה למפקד חטיבת הצנחנים. לאחר מכן הוא מונה למפקד יחידת הקישור ללבנון וכן שימש כמפקד אוגדת איו"ש. בין השנים 2002 ל-2005 הוא שימש כמפקד פיקוד צפון, ולאחר מלחמת לבנון השנייה היו שביקרו אותו על כך שאיפשר לחיזבאללה להקים קו עמדות על הגבול עם ישראל. בהמשך הוא מונה מפקד זרוע היבשה, ולאחר מכן כנספח צה"ל בארה"ב. רבים ראו בגנץ "מטאור" וצפו כי ייבחר לסגן הרמטכ"ל.

ההחלטה למנות את גנץ לתפקיד הרם פותחת למעשה סבב מינויים נרחב במטה הכללי. מלבד השאלה המרכזית האם גלנט יישאר בצה"ל, ממתינים עוד מספר תפקידים לאיוש. טרם נבחר האלוף אשר יחליף את גנץ בוושינגטון, ובמקביל עדיין מחכים הקצינים להחלטה בדבר איוש משרת מתאם פעולות הממשלה בשטחים, תפקיד שממולא כיום על ידי ממלא מקום בדמותו של עמוס גלעד.

joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully