וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטי אבוטבול: "פסק הדין לא הגיוני, נערער"

עדי שמחוביץ

5.7.2009 / 15:12

בית המשפט הרשיע את פרנסואה אבוטבול ברצח הנער רענן לוי ב-2004 וגזר עליו מאסר עולם. בן דודו אבי אבוטבול הורשע בקשירת קשר לביצוע פשע

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: ענת ברק)

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע בצהריים (ראשון) את פרנסואה אבוטבול, בן 25, ברצח בכוונה תחילה של הנער רענן לוי, בן ה-18, בשנת 2004 וגזר עליו מאסר עולם בן דודו, אבי אבוטבול זוכה מסעיף הרצח אך הורשע בקשירת קשר לביצוע פשע וגרימת חבלה.

סנגוריו של פרנסואה אבוטבול, עורכי הדין דוד יפתח ומשה שרמן, אמרו בתום מתן גזר הדין, כי בית המשפט נתן לחומר הראיות פרשנות בניגוד לדעתנו. התיק יוכרע בבית המשפט העליון. פסק הדין לא הגיוני. אין שום ראייה ישירה בתיק".

עו"ד טובה פרי מפרקליטות מחוז מרכז אמרה כי "אנחנו מרוצים מהכרעת הדין. מדובר בתיק מאוד קשה, שהיו בו 11 עדים עויינים, ולא בכדי. התיק הוא תוצר משולב של כל גורמי האכיפה שעשו פה מאמץ מוגבר להילחם בתופעה המזעזעת של פשיעה כה חמורה כפי שהייתה בתיק הזה".

עו"ד ציון אמיר שייצג את אבי אבוטבול: "אני שמח שהיום הגיעו לסיומן שלוש שנים של סבל בלתי מתקבל על הדעת שסבל הלקוח שלי. הפרקליטות הגישה נגדו כתב אישום כל כך מופרך וחסר יסוד. חזרתי וטענתי את הטענות האלה. זעקתי שכתב האישום משולל יסוד, שעושים איתו עוול נורא שמאשימים אותו ברצח. הפרקליטות צריכה לעשות בדק בית כיצד הוגש כתב אישום כזה".

הוריו של רענן לוי, עדי ויצחק אמרו "האמנו לאורך כל הדרך בבית המשפט. אני מודה כיום כאזרחית לבית המשפט. אנחנו שמחים שלא הסכמנו לעסקת טיעון והחלטנו ללכת עד הסוף על מנת שהצדק ייצא לאור. אנו מקווים שבית המשפט לא ייקל בעונשו של אבי אבוטבול".

ד"ר דנה פוגץ, ראש מרכז נגה, הקרייה האקדמית אונו המייצג את המשפחה אמרה כי "למשפחת לוי יוקל משנמצאו אחראים למעשה. במיוחד כשמדובר במקרה של נער תמים ששילם בחייו על כך שביקש בסך הכל לבלות. מקרה זה רק הדגיש את הנחיצות בהגנה על עדים ואנו קוראים להפעלתה המהירה והיעילה של הרשות להגנה על עדים".


על פי כתב האישום, בדצמבר 2004, בשעות הלילה המאוחרות, בכניסה למועדון בקיבוץ שפיים, החל ויכוח בין אחיו של אבי, אמיר אבוטבול, לבין הנער רענן לוי. הויכוח התפתח לתגרה בין חבורתו של לוי לחבורתם של אמיר, שבעקבותיו הזעיק אמיר את אחיו, אבי ובן דודו, פרנסואה לסייע בקטטה. לאחר שנדקרו אבי אבוטבול וחברו חן מסיקה, החלה חבורת רענן לוי לברוח מהמקום. פרנסואה ואבי החלו לרדוף אחריהם כשהם נוסעים בג'יפ.

לוי, שרץ ברגל, מעד ובהזדמנות זו עצרו בני הדודים את הג'יפ ופרנסואה ירד מהרכב ודקר את לוי בחזהו וברגלו. דקירה שהובילה למותו של לוי דקות לאחר מכן.

כשהעיד פרנסוואה, במהלך המשפט, פנה להוריו של לוי, שנכחו באולם ואמר: "אני לא דקרתי אותו. ציירו לכם פה שד שנוח לצייר – משפחת אבוטבול. לא דקרתי את רענן לוי, לא ראיתי אותו בכלל. נתתי מכות וקיבלתי מכות אבל הם היו הרבה יותר מאיתנו. שמעתי על הרצח רק למחרת בחדשות".

אחת העדות המרכזיות במשפט היתה חברתו של אבי אבוטבול דאז, רעות רובין, שהעידה כי מעט לאחר המקרה סיפר לה אבי כיצד הוא ופרנסואה רצחו את לוי. שיחה בינה לבין אבי, כשנתיים לאחר המקרה, הובילה את המשטרה לפענוח הרצח. רובין נעצרה אף היא בפרשה, ובמהלך חקירה שוכנעה לשתף פעולה עם המשטרה. מאז שמסרה רובין את עדותה במשטרה היא נמצאת במקום מסתור מאובטח מחשש לחייה.

פרסום ראשון: 13:34

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully