וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אטיאס וליברמן מתחרים מי יותר גזען"

ארז רומס, אופק עיני ופנחס וולף

2.7.2009 / 20:26

חברי כנסת מהמפלגות הערביות הגיבו בזעם לדברי השר אטיאס, אשר קרא לעצירת ההתפשטות הערבית בגליל. "האם אטיאס לקה ב'שפעת הגזענים'"?

חברי כנסת ערבים הגיבו הערב (חמישי) בזעם לדברים שאמר מוקדם יותר שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס (ש"ס) בפני לשכת עורכי הדין. אטיאס אמר, בין היתר, כי "יש לעצור את התפשטות היישובים הערביים בגליל".

ח"כ עפו אגברייה (חד"ש) אמר בתגובה: "אני מציע לשר אטיאס ללכת בהקדם למרפאה הקרובה למקום מגוריו כדי לבדוק אם הוא לא לקה במקרה ב'שפעת הגזענים' מבית היוצר של ליברמן. מצער אותי שאטיאס רוקד לצלילי החליל של ליברמן, שכן דבריו עלולים לאיים על מרקם היחסים העדין בין ערבים ויהודים באזור ואדי ערה".

ח"כ אחמד טיבי (בל"ד) אמר לוואלה! חדשות כי "היחס אל אזרחי ישראל הערבים כמשהו מאיים וזר מפי שר בממשלה שאמורה לחלק משאבים, הוא על גבול העבירה על חוק ההסתה לגזענות". לדבריו, "הגזענות והשנאה לערבים בישראל מציפה את המערכת הפוליטית העולה על גדותיה ולא משאירה שום חלקה טובה, אפילו לא בקרב השר שאמור היה להיות הגורם השפוי בש"ס".

ח"כ ג'מאל זחאלקה (רע"מ-תע"ל) אמר לוואלה! חדשות כי "אטיאס נכנס לתחרות עם ליברמן ושאר הגזענים של הכנסת, בתקווה להשיג פופולריות זולה בציבור הישראלי". לדבריו, "עד היום הפקיעה המדינה מאזרחיה הערבים 75% מהקרקעות, אבל אטיאס רוצה עוד. אנחנו לא גנבנו קרקע מאף אחד, כפי שעשתה ממשלת ישראל בעשורים האחרונים".

"הגזענות מתפשטת"

יו"ר חד"ש ח"כ מוחמד ברכה הגיב אף הוא על הדברים, ואמר: "התפשטות הגזענות בממשלה ובממסד הרשמי עולים מדרגה מידי יום, והבא בתור היום היה השר אטיאס שדיבר על הצורך לעצור את התפשטות הערבים בוואדי ערה". לדבריו, "הממשלה הזו צריכה לדעת שהערבים חיים במולדתם ואין להם מולדת אחרת. הם לא היגרו משום מקום בעולם, ואם יש מישהו זר הן בוואדי ערה והן בגליל או בכל רחבי הארץ, אז בהחלט לא הערבים. אם מישהו מודאג מנוכחות הערבים במולדתם, שיחפש לעצמו פתרון בחו"ל".

אחמד עודה, חבר מועצת עיריית עכו מטעם חד"ש הגיב לדבריו של אטיאס לפיהם ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי אמר לו כי "ערבים מתגוררים בבניין של יהודים ומבריחים אותם". עודה אמר לוואלה! חדשות כי "ראש העיר מפחיד ומבהיל את היהודים שנשארו בעכו. למה הוא צריך לומר דברים שמפחידים את היהודים ומרגיזים את הערבים? אני מצטער על הדברים וחושב שהם לא במקום. צריך למנף את עכו כעיר יהודית וערבית מעורבת שחיים בה בהבנה, לא כעיר יהודית ולא כעיר ערבית". עודה הוסיף כי "בשבוע הבא אשלח מכתב בעניין לראש הממשלה נתניהו".

שר הבינוי והשיכון התייחס להתיישבות הערבית בגליל ואמר כי "ראשי ערים מבקשים ממני להציל להם את הגליל, מאחר שהערבוב הזה הוא לא דבר ישים לאורך זמן לחיים משותפים. עלינו להוציא מכרזים לאוכלוסיה הערבית כך שיהיה להם איפה לגור. אריאל שרון, כשר השיכון, התחיל את הסיפור של קציר-חריש, וניסה להביא לשם הרבה אוכלוסיות. מה שקרה, הוא שהיתה התפשטות של ערבים בשטחים הללו באופן בלתי חוקי ועכשיו בשביל להציל את האזור ניקח אוכלוסיות חרדים שהם היחידים שמוכנים לגור שם. אני לא מאמין בתערובת הזו, בדיוק כמו שהחרדים לא גרים במעורב. זו משימה לאומית אם אנחנו יודעים לבוא ולהציל קרקע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully