וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבי אישום יוגשו נגד שולה זקן וג'קי מצא

עדי שמחוביץ

29.6.2009 / 16:11

פרקליטות המדינה החליטה היום כי אינה מקבלת את גרסאותיהם של המעורבים בפרשת המסים, והודיעה על הגשת כתבי אישום חמורים נגד בכירים ברשות

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ 1)

פרקליטות המדינה הודיעה היום (שני) למעורבים בפרשת רשות המסים כי החליטה להגיש נגדם בימים הקרובים כתבי אישום לבית המשפט. כתב אישום בגין עבירות שוחד והפרת אמונים יוגש נגד ג'קי מצא, ראש הרשות לשעבר. כתב אישום בגין עבירות מרמה והפרת אמונים יוגש נגד שולה זקן, שהייתה ראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. כמו כן יוגשו כתבי אישום ובגין עבירות שוחד והפרת אמונים נגד מעורבים אחרים.

בינואר 2007 הורו היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה על פתיחת חקירה גלויה ב"פרשת רשות המסים", זאת לאחר מספר חודשים של חקירה סמויה, שכללה בין היתר האזנות סתר. החקירה נוהלה ע"י היחידה ארצית לחקירות הונאה (יאח"ה). בחקירה נבחנו חשדות למערכת יחסים של שוחד והפרת אמונים בין אנשי עסקים, עסקנים פוליטיים ובעלי אינטרסים ברשות המסים לבין בכירים ברשות המסים, כשהבכיר שבהם הוא ראש הרשות עצמו, מצא. לפי החשד, קיבלו בכירי הרשות סכומי כסף מבעלי העסקים והאינטרסים תמורת כך שיוכלו להשפיע על מינויים שונים ברשות, כך שישלמו פחות מיסים למדינה. זקן חשודה כי עיכבה מינויים ברשות.

בין נובמבר 2008 לפברואר האחרון נערכו שימועים למעורבים בפרשה, והמעורבים בה נתנו את גרסאותיהם לחשדות המיוחסים להם, אך כיום כאמור החליטה הפרקליטות לדחות את טענותיהם ולהגיש נגדם כתבי אישום.

פרקליטה של שולה זקן, עו"ד מיכה פטמן, אמר היום בעקבות ההחלטה: "אני מביע צער על ההחלטה להעמיד לדין את מרשתי בפרשה בה היא לא הייתה מעורבת. לטעמי מדובר בהחלטה שגויה הסותרת את כל הראיות האובייקטיביות שבתיק".

עורכי הדין פרופ' דוד ליבאי, נבות תל-צור ודפנה ליבאי, סנגוריו של ג'קי מצא אמרו בתגובה להחלטה: "צר לנו כי הפרקליטות ממשיכה לדבוק בעמדה המשפטית המוזרה, לפיה מינויו החוקי והראוי של רו"ח ג'קי מצא למנהל רשות המיסים על ידי הממשלה, מהווה קבלת שוחד בידו. טענה זו הופכת למוזרה עוד יותר לאור העובדה כי כלל לא נטען שגורם חיצוני כלשהו סייע לו במינויו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully