וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא יבטל רישום פלילי למתנגדי התנתקות

פרס הסכים לבטל רישומים פליליים של 59 אזרחים שביצעו עבירות שלא גרמו לפגיעה בנפש, במסגרת מחאה על פינוי גוש קטיף

נשיא המדינה שמעון פרס נעתר היום (ראשון) לבקשתם של 59 אזרחים, להורות על מחיקת הרישום הפלילי שלהם, בגין עבירות קלות שבוצעו על ידם בתקופת ההתנתקות, במחאה על פינוי יישובי גוש קטיף.

רוב האזרחים ביצעו את העבירות בהיותם קטינים, וזהו הרישום הפלילי היחיד שלהם. כמו כן, מדובר בעבירות שלא גרמו לפגיעה בנפש או לסיכון חיי אדם. החלטת הנשיא נובעת מהסדר שגובש על דעת שר המשפטים, היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה והסנגוריה הציבורית. במסגרת ההסדר הומלץ לנשיא להיענות לבקשות מחיקת רישום פלילי של אזרחים נורמטיביים, שלחובתם רישום פלילי יחיד בגין עבירות שבוצעו במחאה על ההתנתקות.

שר המשפטים הקודם דניאל פרידמן חתם בפברואר השנה על ההמלצה למחיקת הרשעה של 40 איש שהועמדו לדין בעקבות מעשים שביצעו במסגרת התנגדות להתנתקות. ממשרד המשפטים נמסר, כי הדבר נעשה "מתוך הבנה כי המעשים נעשו על רקע אירוע היסטורי חריג, ואין המדובר במי שהם עבריינים במהותם".

שבועיים קודם לכן, הגישה הסנגוריה הציבורית למשרד המשפטים 80 בקשות חנינה לתיקים שנפתחו בגין פעולות מחאה, 48 מהן התייחסו לקטינים. הבקשות הוגשו ברוח הצעת חוק בעניין שעברה בכנסת בקריאה ראשונה לפני כשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully