וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: "מופתע מעוצמת העונש של תמיר"

פנחס וולף ויהושע בריינר

11.6.2009 / 22:15

רב אלוף אשכנזי התקשר למפקד אוגדת עזה לשעבר משה (צ'יקו) תמיר ואמר לו כי הוא נעצב לשמוע את גזר הדין הקשה שהוטל עליו

הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי התקשר הערב (חמישי) לתת אלוף משה (צ'יקו) תמיר. אשכנזי אמר לתמיר כי הוא נעצב לשמוע את גזר הדין הקשה והוא הופתע מעוצמת העונש שהוטל עליו. בית הדין הצבאי החליט היום בפסק דינו להוריד את תמיר לדרגת אלוף משנה. תמיר הורשע שנתן לבנו בן ה-14 לנהוג בטרקטורון צבאי שגרם לתאונת דרכים.

בתוך כך, עלו היום תגובות קשות בצה"ל ובקשת הפוליטית בעקבות הכרעת הדין כנגד תא"ל משה (צ'יקו) תמיר. קצין בכיר בצה"ל אמר כי "מדובר במכה אנושה לצה"ל. צ'יקו הוא קצין שהקדיש את כל חייו להגנה על תושבי המדינה והיום הוא מסולק בבושת פנים בגלל טעות אחת שלא עלתה בחיי איש שהוא בעצמו מודה בה. אף פעם לא נשמעו דברים כל כך קשים על קצין כל כך מוערך. המדינה איבדה אדם וקצין עם איכויות ואומץ לב שספק אם נראה שוב".

ח"כ אבי דיכטר (קדימה), ראש השב"כ לשעבר, אמר כי "צ'יקו תמיר זכה בדרגת תת אלוף בדם ואסור שיאבד אותה בגין הטעות שטעה. במקרה הזה צ'יקו לא היה ישר כסרגל, אך כל חייו הוא היה סרגל הלוחמים. אני מקווה שערכאת הערעור תאזן נכון יותר בין הדברים".

חיים ילין ראש המועצה האזורית אשכול הגיב כי "לאחר שתמיר הכין את צה"ל לעופרת יצוקה והוביל אותם למבצעים, שמו היום בכף המאזניים נוצה מול קילוגרם ולצערי הנוצה ניצחה. הפסדנו היום מפקד ומנהיג אדם שהיה מוכן להקריב את חייו למען כל תושבי האזור".

דובר צה"ל מסר כי "צה"ל לומד את פסק הדין ומשמעותיו בעניין התנהלות החקירה. גזר הדין הועבר לפרקליט הצבאי הראשי והוא לומד את משמעותיו בהתאם".

פרסום ראשון: 12:04

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully