וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביניש: "שנים לא קורה כלום עם המאחזים"

עדי שמחוביץ

10.6.2009 / 16:51

נשיאת בית המשפט העליון מתחה ביקורת חריפה על התנהלות המדינה בפינוי מאחזים בלתי חוקיים. "תשובות המדינה לא קונקרטיות"

נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, מתחה היום (רביעי) ביקורת על מדיניות הממשלה בטיפול במאחזים הבלתי-חוקיים. במהלך דיון בעתירת ארגון "שלום עכשיו" בבקשה להורות למדינה לממש צווי הריסה שהוצאו למבנים במאחזים "חרשה" ו"היובל", אמרה ביניש כי תשובות המדינה בנושא "כלליות", והוסיפה: "כבר שנים ששומעים על צווי הריסה - ולא קורה כלום".

עתירתה של "שלום עכשיו" לבג"ץ עומדת מזה ארבע שנים, וכעת טוענים שם כי 12 בתים במאחז היובל, הסמוך לעלי, ושישה מבנים בחרשה שליד טלמון, נבנו באופן בלתי חוקי - אולם המדינה אינה מממשת את צוויי ההריסה שהוצאו להם.

ביניש, שעמדה בראש הרכב השופטים, הבהירה כי "התשובות הכלליות של המדינה הן לא קונקרטיות ולא פרטניות. שנים שאנחנו שומעים על צווי הריסה ולא קורה כלום. המדינה באה עם קו מסוים וחובתה לכבד את החוק". היא הוסיפה כי "מעשית, פשוט יותר לטפל בבנייה בתחילתה אבל אחת הטענות זה שככל שהבנייה מתקדמת מהר יותר, המאחז יוצא מרשימת האכיפה".

געו"ד לעד שירמן מפרקליטות המדינה אמר כי "העתירה הוגשה בשנת 2005 ועניינה מבנים של שני מאחזים. חבריי טוענים שיש אפס אכיפה בשטחים אבל אלו דברים לא נכונים, בפרט בחודשים האחרונים". שירמן הוסיף כי אין מחלוקת שהמבנים נבנו שלא כדין וכי הנושא הובא בפני שר הביטחון שקבע סדרי עדיפויות להריסת המבנים. שירמן הבהיר כי המבנים הספציפיים אליהם מתייחסת העתירה לא נמצאים בראש סדר העדיפויות.

עו"ד מיכאל ספרד, המייצג את שלום עכשיו, טען כי "חלק מהמבנים הוקמו על אדמות פלסטיניות פרטיות". לדבריו, "מדינת ישראל חייבת להרוס אותם, אך מנסה לעשות הכל כדי להתחמק מלקיים את הצווים האלה. בסך הכל אין לה מה להתווכח איתנו על העובדות האלה. כשהגשנו את העתירה הבתים טרם אוכלסו. ביקשנו צו ביניים אולם עד שהמדינה הגישה את תשובתה המבנים אוכלסו. מדובר במבנים שנבנו ללא היתרי בנייה".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר בתגובה לדברים כי "מעולם לא שמענו שהשופטת מדברת על אכיפה במגזר הערבי. דבריה של השופטת מעלים חשש כבד שמדיניות ביהמ"ש העליון היא מדיניות גזענית, רק נגד מתנחלים ולא נגד ערבים או מגזרים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully