וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצלם: "ההחלטה בעניינו של בראודה - אומללה"

עדי שמחוביץ וניר יהב

8.6.2009 / 16:26

בארגון זכויות האדם שהצליח לתעד חלק ממעשי המתנחל החשוד שירה בפלסטינים, זועמים על האפשרות שכתב האישום נגדו יבוטל

ארגון זכויות האדם "בצלם" הגיב אחר הצהרים (שני) לאפשרות שהמתנחל זאב בראודה, שתועד על ידי "בצלם", יורה ופוצע שני פלסטינים, לא יועמד לדין. מוקדם יותר אמר שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין כי הפרקליטות הודיעה על כוונתה למשוך את כתב האישום. זאת, בעקבות החלטתו לפיה לשם קיום המשפט יהיה צורך לחשוף חומר ראייתי חסוי שעלול לפגוע בביטחון המדינה.

מארגון "בצלם" נמסר בתגובה: "בלתי נסבל שמתנחל אלים יחמוק מעונש ויורשה להמשיך לסכן חיים, על אף שפשעו תועד בווידאו. אם המדינה מסרבת לחשוף את חומר החקירה, עליה למצוא דרכים חלופיות למצות את הדין עם בראודה, אולם ביטול כתב האישום איננו חלופה לגיטימית". בראודה הואשם כי בחודש דצמבר בשנה שעברה ירה על פלסטינים ופצע שניים מהם בעת פינוי בית המריבה בחברון.

פרקליטות המדינה אמרה בתגובה כי היא "עדיין לומדת את החלטתו של בית המשפט העליון, בנוגע למסירת חומרים חסויים להגנה, וממשיכה לשקול את צעדיה. ממילא ברור כי בשלב זה לא התקבלה או נמסרה כל החלטה מטעם הפרקליטות על משיכה או חזרה מכתב האישום נגד בראודה".

לפני מספר חודשים הגיש פרקליטו של בראודה, עו"ד אריאל עטרי, בקשה לבית המשפט העליון לחשוף ראיות חסויות הקשורות לתיק של בראודה. זאת, לאחר ששר הביטחון אהוד ברק חתם בחודש פברואר האחרון על תעודת חיסיון לחלק מחומר החקירה. הפרקליטות טענה שחשיפת החומר עלולה לסכן את ביטחון המדינה וכי ישנה אפשרות לקיים את ההליך המשפטי מבלי להשתמש בחומר.

השופט אליקים רובינשטיין קבע שפרסום החומר עלול לסכן את ביטחון המדינה, אך יחד עם זאת טען ש"הצורך בגילויו לשם עשיית צדק גובר על העניין שיש לא לגלותו". בעקבות החלטת השופט רובינשטיין, הודיעה הפרקליטות שהיא מושכת את כתב האישום. רובינשטיין הודיע בתגובה להודעת הפרקליטות כי החלטתו עומדת בעינה, "עם כל הצער על שהפרשה, בה נפצעו שני אנשים, לא תבורר עד תום, דבר שכמובן הטרידני ולא גרם לי נחת".

"אין כל אפשרות להרחיב לגבי החומר המדובר, אך בעיני אין ספק שסנגור מוכשר היה יכול לעשות בו שימוש לטובת מרשו", כתב רובינשטיין בהחלטתו, אך ציין כי "הגינות כלפי הפרקליטות מחייבת לציין, שלא בהכרח היה המאמץ מצד הסנגור עולה יפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully