וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: דודו טופז תכנן להימלט מהארץ

איילה חננאל

1.6.2009 / 15:01

ביהמ"ש האריך ב-8 ימים את מעצרו של הבדרן החשוד בתקיפת אנשי תקשורת. המשטרה: לאחר שהחלו השמועות תכנן טופז תקיפה נוספת ובמקביל תכנן לברוח מישראל

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (שני) את מעצרו של הבדרן דודו טופז בשמונה ימים. השופט ציון קפאח אמר בהחלטה כי "החשד הסביר מתפוגג והופך חומר מוצק הקושר את החשוד למעשים המיוחסים לו. אתמול חלה תפנית דרמטית ומשמעותית הקושרת את טופז למיוחס לו ביתר שאת".

בהארכת המעצר אמרו במשטרת מחוז תל אביב כי טופז תכנן לברוח מהארץ כשהחל גל השמועות הקושרות אותו לפרשה. באשר לחשש לשיבוש הליכי חקירה ומסוכנות טופז, אמר השופט, כי "מאז דלפה הפרשה לעיתונות, טופז התראיין לכל כלי תקשורת אפשרי והכחיש את מעורבותו, אולם הוא המשיך בפעילותו כפי שהדבר בא לידי ביטוי באופן ברור מחומר החקירה, לרבות שקילת האפשרות לפגוע בעורך 'ישראל היום' עמוס רגב".

לדברי השופט קפאח, "עיתוי זה מעצים את מסוכנות טופז. מעצרם של שלושת החשודים אשר הוארך בארבעה ימים הוא שונה ממצבו של טופז בחומרתו מאחר וטופז הוא ראש הפירמידה, הוא היוזם והוא המתכנן של מעשה התקיפה". במהלך הדיון חשפה המשטרה כי מעצרו של טופז סיכל ניסיון לפגוע בעורך החינמון "ישראל היום" עמוס רגב.

מהארכת מעצרו עלה כי לפי החשד, טופז שילם לשכנו דניאל זנקו סכום של כ-50 אלף שקל לכל תקיפה. בנוסף עלה כי נגד סוכן השחקנים בועז בן ציון סוכל באפריל 2009 ניסיון תקיפה שני לאחר שהותקף בינואר. בעקבות פעילות מבצעית סמוך לביתו של בן ציון, איתרה המשטרה שני חשודים שהגיעו לביתו במטרה לפגוע בו שוב ועצרו אותם.

עוד עלה כי לאורך התקופה האחרונה, עסקה מרגלית יחד עם הבמאי אילן שושן בהפקת סרט על חייו של טופז. עו"ד ציון אמיר, המייצג את טופז, תהה שאם כך הדבר מדוע היתה לטופז סיבה לפגוע בה, הוא היה צריך להודות לה. נציג המשטרה קובי גטניו ענה לו שאת "התודה על הסרט שהפיקה מרגלית כבר ראינו איך העניק לה". עו"ד אמיר שאל עוד "אם כך, האם ידוע מה היה המניע של טופז", ובשלב הזה ענה על השאלה השופט במקום נציג המשטרה ואמר כי "אנחנו כבר מעבר לשלב המניע. הצטבר כבר המון חומר. המניע אולי היה ההתחלה, אך מאז אירעו התפתחויות רבות". עו"ד אמיר ביקש כי טופז יישלח למעצר בית אצל אחיו ברמת השרון, או לחילופין בביתו בו נעצר, אך המשטרה התנגדה בתוקף וציינה כי חלק מהעבירות בוצעו בביתו של טופז.

בנוסף עלה כי לאחר פרסום החדשות נגדו בתקשורת ומעצרם של שני החשודים בסוף השבוע, טופז יצר קשר עם זנקו בשיחה אשר תועדה בהאזנות סתר ובשיחה זו תואמו גירסאות בין השניים, הם הסכימו על העלמת ראיות ואף תיכננו את תקיפתו של עמוס רגב. עו"ד אמיר טען כי המשטרה הדליפה לתקשורת את פרטי הפרשה ואף ערכה תדרוך כתבים בו פירטה את הראיות שיש בידיה, אך השופט ציון קפאח השיב כי "אני חתמתי על צו המעצר של טופז ועשיתי זאת כבר ביום רביעי בשבוע שעבר".

אחיו של טופז, מיקי גולדברג מסר לוואלה! חדשות כי "טופז מטופל בכדורים ונאלץ להזריק אינסולין מידי יום. אני בהלם מההאשמות שמופנות נגד אחי ונראה שהשופט קפאח כנראה יודע משהו שאנחנו לא". .

חשד לתקיפה נוספת

לבקשתו של טופז הדיון התקיים באמצעות שיחת וידאו מתא המעצר שלו באבו כביר. בנוסף לבקשת המשטרה להאריך את מעצרו, תוגש ככל הנראה בקשה כי טופז יישלח לאבחון פסיכיאטרי. לפני שנשלח למעצר באבו כביר אמש נבדק טופז בבית החולים הפסיכיאטרי אברבנל. מקורבים לטופז אמרו כי מצבו הנפשי קשה מאוד.

בנוסף לחשדות של תקיפת אנשי תקשורת, בודקים במשטרה חשד לפיו תקף טופז באמצעות שלושת החשודים הנוספים שנעצרו בפרשה, גם אדם שהיה בקשר עם אחת מנשותיו לשעבר.

גם שכנו של טופז, דניאל זנקו, שעל פי החשד תיווך בינו לבין מבצעי התקיפה, הובא היום לבית המשפט ומעצרו הוארך בארבעה ימים. גורם המקורב לפרשה אמר כי מעבר היותו של זנקו חברו של טופז ושכנו, הוא ניסה ללא הצלחה להזניק קריירת משחק כושלת וזה היה כנראה חלק מהמניע לשיתוף הפעולה עם תוכניתו של טופז. גורמים משטרתיים מסרו כי במהלך חקירתו, זנקו מסר עדות בה הפליל את טופז וסיפר כי שילם לו סכומי כסף על מנת לארגן את התקיפו. עורכי הדין של זנקו טוענים כי עדות זאת נמסרה תחת לחצים ולאחר שצו בית המשפט אסר עליהם להיות נוכחים בחקירה, ולכן כעת זנקו חוזר בו מהודאתו

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

המשטרה טמנה מלכודת

מהארכת המעצר של זנקו עולה כי המשטרה פנתה לשירה מרגלית לאחר שהותקפה ושאלה אותה אם אחד מהאנשים שהיא מסוכסכת עמם הוא טופז. מרגלית השיבה בחיוב ואף הציגה בפני המשטרה תכתובות הודעות אס.אם.אס, אותן שלח טופז, בעלות תוכן מטריד ומאיים.

המשטרה שאלה את מרגלית מדוע לא התלוננה נגד טופז והיא ציינה שראתה בתכתובות צעד מטריד ולא יותר מכך. מאותו רגע החלו במשטרה מספר פעולות חקירה בניסיון ליצור קשר בין טופז לבין ההתארגנות לפגיעה באנשי התקשורת, ובמסגרת פעולות החקירה בוצעו מעקבים והאזנות לקו הטלפון של טופז ושכנו. כמו כן, נבדקו תנועות הכספים בחשבונו של טופז ושל המעורבים הנוספים בפרשה ונראה שמחשבונו של טופז בוצעו בחודשים האחרונים משיכות של כספים בסכומים של עשרות אלפי שקלים.

בשלב הזה הצליחו החוקרים לאתר תיעוד של העברת כספים בין החשודים בתקיפה בפועל לבין חשבונו של טופז. בשלב זה הוחלט לבצע מעצר של שני החשודים בתקיפה, סלימאן חמידה ואיימן זבידאת, שמעצרם הוארך אתמול בחמישה ימים. לאחר מעצרם של השניים מיהרו במשטרה להוציא הודעה לתקשורת בתקווה שטופז וזנקו יבצעו פעולות נוספות של תיאום גרסאות, גרסאות שתועדו בעקבות הציטוט לקו הטלפון של השניים. כעבור זמן קצר נעצר זנקו באילת ואתמול נעצר טופז בביתו בתל אביב.

בתוך כך, במשטרה בודקים חשד לפיו תכנן טופז לשכור אנשים שיפגעו בעורך החינמון "ישראל היום", עמוס רגב, זאת עקב סכסוך שפרץ בין השניים. הרקע לסכסוך הוא ככל הנראה סירובו של רגב לתת לטופז לכתוב טור בעיתונו.

יש לציין כי בזמן גל השמועות שהציף את ישראל בשבוע שעבר, היה "ישראל היום" העיתון היחיד שבחר לא להתייחס לשמועות נגד טופז. העיתון בחר לפרסם בעמוד הראשון הודעה בולטת, לפיה הם מכבדים את צו איסור הפרסום ולא יפרסמו ידיעה בנושא תקיפת הבכירים בתקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully