וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "לא נשלים עם צ' קוריאה גרעינית"

30.5.2009 / 8:55

מזכיר ההגנה האמריקאי אמר כי התגרענות צפון קוריאה עלולה להביא למירוץ חימוש באסיה. "יש צורך בסנקציות שיגרמו לכאב אמיתי"

מזכיר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס אמר היום (שבת) כי ארצו לא תשלים עם צפון קוריאה גרעינית והזהיר את המדינה לבל תעביר חומרים גרעיניים לאחרות. בדברים שנשא בכינוס שרי ההגנה של אסיה בסינגפור אמר גייטס כי האיום הצפון קוריאני עלול להביא למירוץ חימוש באסיה. צפון קוריאה ביצעה בשבוע שעבר ניסוי גרעיני וניסוי בטילים קצרי טווח והודיעה כי הפעילה את הכור האטומי שברשותה.

"לא נשב בחיבוק ידיים בזמן שצפון קוריאה בונה את היכולת לזרוע הרס בכל מטרה באזור או לפגוע בנו", אמר גייטס, "העברת חומר גרעיני או כלי נשק גרעיניים מצפון קוריאה למדינות או יישויות אחרות ייחשב לאיום חמור על ארצות הברית ובנות בריתה. צפון קוריאה תישא באחריות מלאה להשלכות של פעולות כאלה". גייטס ציין כי בעוד צפון קוריאה לא מהווה איום צבאי ישיר כעת, יש צורך בסנקציות שיגרמו "כאב אמיתי" לפיונגיאנג.

סגן רמטכ"ל צבא סין, מה שיאוטיאן, קרא היום בכינוס לצפון קוריאה לפעול לפירוק נשק גרעיני והתרה בכל המדינות באזור לשמור על רגיעה לנוכח הניסוי הגרעיני שביצעה צפון קוריאה בשבוע שעבר. "עמדתנו עקבית. אנחנו מתנגדים בנחישות להפצת נשק גרעיני. אנו מקווים שכל הצדדים הנוגעים בדבר יישארו רגועים ויפעלו לפתרון הבעיה".

שר ההגנה של דרום קוריאה כי ארצו תפעל בדרכי שלום לפתור את נושא הגרעין של שכנתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully