וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה נערכת למלחמה גרעינית בקוריאה

עידן דורנר

27.5.2009 / 11:06

בכיר בשירותי הביטחון הרוסיים דיווח כי ארצו נוקטת בצעדי מנע, כולל צעדים צבאיים, למקרה שהעימות עם פיונג יאנג ידרדר למלחמה

רוסיה נוקטת בצעדי מנע, כולל צעדים צבאיים, בעקבות הניסוי הגרעיני שביצעה צפון קוריאה. כך דיווחה היום (רביעי) סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס", שציטטה בכיר בשירותי הביטחון הרוסיים. הבכיר הוסיף כי הצעדים, שאינם כוללים הזזת כוחות, נחוצים למקרה שתפרוץ מלחמה גרעינית באיזור חצי האי הקוריאני.

במקביל סוכנות הידיעות "איטר-טאס" ציטטה גורם במשרד החוץ הרוסי שאמר, כי מלחמת העצבים הנסובה סביב ניסוי הגרעין והטילים של צפון קוריאה לא צריכה להדרדר לעימות צבאי. "אנו מניחים שיש כעת מלחמת עצבים, אך היא לא תצמח למלחמה של ממש. יש צורך באיפוק". משרד החוץ הרוסי מרבה להשתמש בגורמים עלומי שם המצוטטים בסוכנויות ידייעות רשמיות, כדי להבהיר את עמדתה בנושאים רגישים.

נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב גינה את צפון קוריאה, אך משרד החוץ הזהיר את הקיהלה הבינלאומית לא לקבל החלטות פזיזות בנושא. צפון קוריאה התעלמה הלילה מהגינוי והאיומים וחידשה הלילה את פעילות הכור הגרעיני ביונגביון, כדי לייצר עוד פלוטוניום לשימוש בפצצות גרעיניות. על פי דיווח של עיתון דרום קוריאני, לווייני ריגול אמריקאים הבחינו בחידוש הפעילות בכור.

בנוסף, צפון קוריאה שיגרה הלילה טיל בליסטי קצר טווח בחופה המזרחי. סוכנות הידיעות של דרום קוריאה דיווחה כי צפון קוריאה שיגרה טיל נוסף לטווח קצר, יממה לאחר ששיגרה שני טילים לטווח זה. סוכנות הידיעות "יוהאפ" מסרה כי הדיווח מסתמך על דבריו של גורם ממשלה מסיאול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully