וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה נאם על הפלות, הקהל התפרץ לדבריו

עידן דורנר

18.5.2009 / 14:47

נשיא ארה"ב קיבל תואר כבוד מאונ' נוטר דיים, למרות שדעותיו על הפלות ומחקר תאי גזע לא עולות בקנה אחד עם אלו של המוסד השמרני

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

החלטת אוניברסיטת נוטר דיים באינדיאנה להעניק תואר כבוד לנשיא ארה"ב ברק אובמה, ולהזמין אותו להיות הנואם המרכזי בטקס חלוקת התארים של המוסד, הציתה מחאה נרחבת והפגנות ברחבי הקמפוס של האוניברסיטה הקתולית, הנחשבת שמרנית. גורמים שמרניים מחו על הכוונה להעניק כבוד לנשיא, שתומך בהפלות ובמחקר בתאי גזע עובריים.

למרות הכל, נאומו של אובמה, לעיני 12 אלף צופים, זכה בעיקר לקריאות עידוד ולמחיאות כפיים בעמידה מהנוכחים בטקס. עם זאת, הנאום הופרע מספר פעמים על ידי גורמים בקהל. אובמה אמר כי הוא מודע לסערת הרגשות שמעוררים נושאים כמו הוויכוח על הזכות להפיל, אך קרא לשני הצדדים למצוא מחנה משותף, כגון מניעת הריונות בלתי רצויים.

כשאובמה דיבר על הפלות צעק לעברו אחד הנוכחים: "הפלה היא רצח!". הצופה שהתפרץ זכה לקריאות בוז מצד יתר הקהל. חלק מהבוגרים חבשו כובעים עליהם נכתב "ויוה אובמה". מחוץ לאולם הפגינו מאות נגד אובמה ונשאו שלטים עליהם נכתב "נוטרד דיים תומכת באלימות" ו"לא תרצח", בשל הטענה שבאירוח הנשיא היא נותנת לגיטימציה בהמתת עוברים. 22 מפגינים נעצרו לאחר שחצו את קו ההפרדה הצהוב שהציבה המשטרה באזור.

הקתולים הם הזרם הדתי הגדול בארה"ב, המהווה כמעט רבע מהאוכלוסיה, שיותר ממחציתה היא פרוטסטנטית. עם זאת, מרבית הפרוטסטנטים מחולקים לזרמים שונים. לפי סקרים שונים, מרבית הקתולים תמכו בהחלטת האוניברסיטה להזמין את אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully