וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: התקציב כפי שהוא יוביל למשבר פוליטי

7.5.2009 / 19:37

יו"ר מפלגת העבודה מוחה על קיצוצי משרד האוצר בתקציב המדינה. "התקציב כפי שהוגש אינו מעשי, ואינו אחראי. דרושה הרחבה תקציבית"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: רן צימט)

האם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמכהן גם כשר על במשרד האוצר, נמצא בפתחו של המשבר קואליציוני בעקבות הקיצוצים בתקציב. במפלגת העבודה מאיימים כי אם הקיצוץ התקציב לא ישונה הדבר יוביל למשבר קואליציוני. יו"ר מפלגת העבודה ושר הביטחון, אהוד ברק, התייחס בפתח ישיבת לשכת מפלגת העבודה להצעת התקציב של משרד האוצר.

"אין גבול לציניות"

"הצעת התקציב כפי שהוגשה על ידי האוצר היא לא מעשית, ולא בדיוק אחראית. מה שדרוש היום זה הצעה מרחיבה, הרחבה תקציבית משמעותית, שתאפשר גם עסקת חבילה רחבה במשק, גם תשובה לבעיות של חברה ושל תעסוקה, וגם תיאום עם ההסתדרות מצד אחד והמעסיקים מהצד השני. מבחינתי, כשר ביטחון, יש לתת מענה אמיתי לאתגרי הביטחון של מדינת ישראל. אם הדברים האלה לא יהיו בתקציב – אנחנו בדרך למשבר פוליטי עמוק."

חבר הכנסת עמיר פרץ אמר בתום הישיבה כי מפלגת העבודה לא תיתן את ידה לתרגילי האוצר שפועל בצורה מרושעת. מוקדם יותר תקף שר הרווחה יצחק הרצוג בחריפות את הגזרות הכלכליות. לדבריו, "מדובר באוסף הזוי של גזרות. אין גבול לציניות. ראש הממשלה יצטרך להכריע אם הוא נכנס למשבר פוליטי או מוצא פיתרון להרחבת התקציב. העיגון למשא ומתן עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני, הוא קריטי להשגת הפתרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully